مهندس سلیمانی در دیدار با معاون وزیر نیرو:


۶۰۰ نیروگاه خورشیدی با توان بیش از ۱۱ مگاوات در شمال استان کرمان

محمدسلیمانی در نشست مدیران صنعت برق و سرمایه گذاران انرژی های تجدیدپذیر در استان کرمان با محمد کمانی معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان ساتبا که در محل شرکت برق منطقه ای کرمان برگزار شد با اشاره به اینکه توزیع برق شمال استان به لحاظ شبکه توزیع بیش از ۹۱ هزار کیلومتر مربع را تحت پوشش خدمات رسانی دارداظهارداشت: این شرکت ۱۲ هزار کیلومتر خط فشار متوسط و ۸۵۰۰ کیلومتر فشار ضعیف را سرویس دهی می کند.

به گزارش کرمان نو به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان، محمدسلیمانی در نشست مدیران صنعت برق و سرمایه گذاران انرژی های تجدیدپذیر در استان کرمان با محمد کمانی معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان ساتبا که در محل شرکت برق منطقه ای کرمان برگزار شد با اشاره به اینکه توزیع برق شمال استان به لحاظ شبکه توزیع بیش از ۹۱ هزار کیلومتر مربع را تحت پوشش خدمات رسانی دارداظهارداشت: این شرکت ۱۲ هزار کیلومتر خط فشار متوسط و ۸۵۰۰ کیلومتر فشار ضعیف را سرویس دهی می کند.
وی ادامه داد: این شرکت تعداد ۶۷۰ هزار مشترک دارد که ۸۲ درصد از این مشترکین خانگی هستند و یک جامعه هدف بزرگ برای مدیریت مصرف برق است علیرغم اینکه ۳۰ درصد انرژی برق شرکت را مصرف می کند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان افزود جمع تعدادی مشترکین کشاورزی و صنعتی ۱.۳ است که ۵۵ درصد از میزان مصرف انرژی شرکت را به خود اختصاص دادند.

سلیمانی ، سرانه مصرف مشترکین خانگی شمال استان را ۱۱۷۹ کیلووات ذکر کرد و گفت: پیک بار امسال شرکت ۸۰۰ مگاوات بوده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته یک درصد رشد داشتیم.

وی با اشاره به اینکه اگر طبق مصوبه دولت، دستگاه‌های اجرایی ۲۰ درصد برق مورد نیاز خود را از انرژی‌های تجدیدپذیر تامین کنند مقدار قابل توجهی در مصرف انرژی پیک بار صرفه جویی خواهدشد ، گفت: استان کرمان با ۳۰۰ روز آفتابی و قرار گرفتن در ذوزنقه طلایی انرژی خورشیدی کشور و هدایت و حمایت دولت در تسهیل سرمایه‌گذاری منطقه‌ای مهم، در بخش سرمایه‌گذاری انرژی پاک در کشور رتبه ممتازی را به دست آورده است.

وی با بیان اینکه استان کرمان پایلوت اجرای طرح واگذاری پنل‌های خورشیدی به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) است اظهار داشت : بیش از ۵۸۱ سامانه خورشیدی ۵کیلوواتی در قالب طرح کرامت خورشید یا سرمایه گذاری مشترکین عادی با ظرفیت ۸ مگاوات تاکنون نصب شده است . وی همچنین گفت : ۱۴ سامانه خورشیدی در ادارات و دستگاه های دولتی با مجموع ۴۵۴ کیلووات نصب و راه اندازی گردیده است.

سلیمانی بااشاره به تعداد نیروگاه های خورشیدی در شمال استان گفت: یک نیروگاه ۲”۱مگاواتی در منطقه رفسنجان و دو نیروگاه ۵”۰مگاواتی در راور و یک نیروگاه نیم مگاواتی در دانشگاه عالی کار رفسنجان در حال تولید میباشد.
وی جمع نیروگاه های مقیاس کوچک و بزرگ خورشیدی در شمال استان را ۶۰۰ نیروگاه با ظرفیت تولیدی ۱۱مگاوات عنوان کرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=84633
1 نظر
  1. خسرو بختیاری می گوید

    مدیریت محترم شرکت ،
    با سلام و احترام ، ما شماره تماس شما را از طریق اینترنت دریافت نموده و بدینوسیله می خواهیم رزومه و فعالیت های خود را در چند حوزه تقدیم نماییم .
    لطفا ایمیل ادرس یا واتساپ شرکت را برایمان ارسال نمایید تا فایل های رزومه را خدمتتان بفرستیم
    ضمن اینکه ما می خواهیم از تجربیات گرانبهای شما استفاده نموده و برای اطلاع جنابعالی ، بنده نماینده یک شرکت اروپایی سازنده پنل ها و تجهیزات انرژی های خورشیدی در ایران و خاورمیانه هستم و در این حوزه نیز می خواهم با شما همکاری داشته باشم .
    اگر سئوالی داشتید ، می توانید با ایمیل ، یا با شماره تلفن 02122644414 ، یا با شماره واتساپ 09121546723 با بنده تماس بگیرید یا روز و ساعتی را تعین نمایید تا خودم خدمتتان تماس بگیرم
    با تقدیم احترام – بختیاری
    Kh_bakhtiari_2@yahoo.com

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.