استفاده از ماسک پارچه‌ای از ورود ویروس جلوگیری نمی‌کند

به گفته رییس واحد بهداشت محیط شهرستان کرمان استفاده از ماسک پارچه‌ای به هیچ وجه قابل قبول نیست و برای استفاده از ماسک پارچه‌ای باید لایه اصلی محافظ بر روی ماسک قرار بگیرد.

رییس واحد بهداشت محیط شهرستان کرمان اعلام کرد: ماسک پارچه ای به هیچ وجه قابل قبول نیست.

جعفر نوحی ادامه داد: اگر قرار است از ماسک پارچه ای استفاده کرد باید لایه اصلی محافظ بر روی ماسک قرار گرفته و سه لایه مناسب داشته باشد تا از ورود ویروس به سیستم تنفسی جلوگیری کند.

به گزارش ایسنا، او درباره راه های انتقال ویروس کرونا اظهار کرد: انتقال از طریق ترشحات تنفسی به ویژه زمانی که فرد سرفه و عطسه دارد همچنان اصلی ترین راه است و اگر این ترشحات بر روی سطوح، مواد غذایی، ابزار کار و لوزام شخصی قرار بگیرد به دلیل اینکه ماندگاری دارد، منتقل می شود.

او افزود: ویروس کرونا بیش از ۸۰ تا ۹۰ درصد از طریق تنفسی منتقل می شود و ذرات ویروس وارد بدن افراد سالم می شد.

نوحی با اشاره به اهمیت خودمراقبتی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا گفت: با توجه به اینکه افراد بیمار و حامل را نمی شناسیم و ویروس در حال گردش در هوا است، همه باید یکسری نکات را رعایت کنند که از انتقال ویروس به دیگران جلوگیری نماید.

او بیان کرد: مهم ترین موارد این است که تحت هیچ شرایطی دست را به چشم، بینی و دهان نزنیم، دست ها را مرتب شست و شو داده و استفاده از ماسک بسیار الزامی است.

رییس واحد بهداشت محیط شهرستان کرمان با بیان اینکه تنها راه جلوگیری از انتقال ترشحات تنفسی استفاده از ماسک های استاندارد است، گفت: نباید به جز موارد ضروری از منزل خارج شویم و همچنین باید از دست دادن و روبوسی پرهیز کرد.

او ادامه داد:

اینکه برخی مشت های گره شده را به هم می زنند، اشتباه است و این کار ویروس را انتقال می دهد.

ماسک‌های n۹۵ مختص تیم پزشکی است

رییس واحد بهداشت محیط شهرستان کرمان همچنین افزود: در حال حاضر سه نوع ماسک جراحی، n۹۵ و پارچه ای وجود دارد که در شرایط کنونی ماسک‌های n۹۵ مختص تیم بهداشت و درمانی است.

او می‌گوید: مردم هر جا می بینند افرادی از ماسک استفاده نمی کنند به سامانه ۱۹۰ یا نزدیک ترین مراکز بهداشتی اطلاع بدهند.

وی با تاکید بر رعایت فاصله اجتماعی افزود: باید از رفتن به خانواده بستگان به ویژه افراد مسن خودداری کنیم و در صورتی که مجبور هستیم به آنها سر بزنیم حتما استفاده از ماسک و رعایت فاصله را داشته باشیم.

نوحی در مورد تعطیلی استخرهای شنا نیز گفت: فعالیت استخرها همچنان ممنوع است زیرا احتمال تماس و ارتباط افراد زیاد است و آب ویروس را منتقل می کند و کاملا خطرناک است.

رییس واحد بهداشت محیط شهرستان کرمان با اشاره به اینکه باید اصول گندزدایی رعایت شود، گفت: اکنون اکثر مردم به نوعی درگیر با بیماری کرونا هستند و باید دقت داشت که روش استفاده از مواد گندزدا بدانند و به طور مثال در استفاده از وایتکس در گندزدایی سطوح ۲۰ سی سی(دو قاشق غذاخوری) در یک لیتر توصیه می شود و برای نقاط آلوده مانند سرویس بهداشتی باید مقدار بیشتری استفاده کنیم.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=61931
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.