با موافقت شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور صورت گرفت؛


تاسیس مرکز نوآوری سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در کرمان

شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برای اولین بار با تاسیس مرکز نوآوری سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در ۲ دانشگاه علوم پزشکی کرمان و ایران موافقت کرد.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در دویست و هشتاد و هشتمین جلسه خود، برای اولین بار با تاسیس مرکز نوآوری سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در ۲ دانشگاه علوم پزشکی کرمان و ایران موافقت کرد.

دکتر علیرضا فارسی‌نژاد، سرپرست مرکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در این رابطه گفت: امروزه دانشگاه‌ها به منظور رفع نیاز‌های کشور در حوزه‌های فناوری، اشتغال و کارآفرینی، رسالتی فراتر از تولید دانش و تربیت دانش آموخته بر عهده داشته و از همین رو ساختار و حرکت خود را به سمت دانشگاه‌های نسل سوم آغاز کرده اند.

او افزود: دانشگاه‌های نسل سوم برخلاف دانشگاه‌های نسل اول و دوم که مبتنی بر فعالیت‌های تعلیمی و تحقیقات پایه هستند، بر تحقیقات کاربردی و نیاز محور استوار بوده و عموما مبتنی بر کارآفرینی و حل مشکلات جامعه با رویکرد علمی هستند.

دکتر فارسی نژاد بیان کرد: حوزه فناوری سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی یکی از مهم‌ترین حیطه‌هایی است که می‌تواند به نیاز جامعه در حوزه درمان‌های نوین پاسخ دهد و هم اکنون در این حوزه شاهد خلق ایده‌هایی هستیم که وارد مسیر شتابدهنده‌ها می‌شوند تا کسب و کار خود را آغاز و به بازار دست یابند؛ اما حلقه گمشده این فرآیند، وجود بستر مناسبی است که بتواند با فراهم کردن مجموعه‌ای متمرکز از خدمات آموزشی و مشاوره ای، امکانات آزمایشگاهی و فضای فیزیکی مناسب به کسب و کار‌ها و ایده‌های نوپای مرتبط با این حوزه کمک کند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه افزود: به همین منظور مرکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی برای آموزش، توانمندسازی و راهبری صاحبان ایده، فناوران و کارآفرینان در حوزه فناوری‌های نوین پزشکی در سال ۱۳۹۷ در دانشگاه علوم پزشکی کرمان تاسیس شد.

به گفته او تاکنون علاوه بر دانشگاه کرمان، این مراکز در پژوهشگاه رویان و دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، ایران، یزد، شیراز، تبریز، مشهد و همچنین دانشگاه تربیت مدرس و صنعتی شریف نیز راه‌اندازی شده‌اند.

دکتر فارسی نژاد تصریح کرد: خوشبختانه در پی بررسی فعالیت‌ها و توانمندی‌های مراکز بیان شده، این موافقت نه تنها باعث تقویت و تثبیت جایگاه دانشگاه علوم پزشکی کرمان در جمع مراکز پیشرو کشور در حوزه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی خواهد شد؛ بلکه با اختصاص ردیف سازمانی و بودجه مستقل می‌تواند دانشگاه را در جذب فارغ التحصیلان نخبه در رشته‌های گوناگون و همچنین حمایت از شرکت‌های دانش بنیان یاری کند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=99584
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.