در راستای بهره‌برداری از پروژه‌های دهه فجر صورت گرفت؛


آغاز به کار بخش آنکولوژی و مرکز نازایی در جیرفت

بهره‌برداری از پروژه‌های دهه فجر در جیرفت با افتتاح بخش آنکولوژی و هماتولوژی در بیمارستان امام خمینی و بخش نازایی و ناباروری کلینیک تخصصی و فوق تخصصی «ولایت» این شهرستان ادامه داشت.

به گزارش کرمان‌نو، این دو بخش درمانی باحضورنماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس، ریاست دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، فرماندار جیرفت و تعدادی از مسئولان اداری شهرستان افتتاح و شروع به کار کردند.

جنوب کرمان طبق گفته متخصصان انکولوژی آمار بالایی از مبتلایان در زمینه  سرطان را به خود اختصاص داده است و بیماران این حوزه برای تکمیل درمان خود باید به مرکز استان کرمان یا استان‌های مجاور مراجعه می‌کردند.

 حالا با راه‌اندازی و تجهیز  بخش انکولوژی در بیمارستان امام خمینی نیاز مبتلایان به شیمی درمانی و روند درمان سرطان در جیرفت مرتفع می‌شود.

دکترعلی‌اصغر خیرخواه، رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در مراسم افتتاح بخش آنکولوژی این واحد را یکی از مراکز مورد نیاز و حیاتی برای جنوب کرمان دانست و افزود: این  بخش با اعتبار حدود ۱۲ میلیارد ریال تجهیز شد و با یک پزشک و ۲ پرستار به بیماران خدمات می‌دهد.

 دکتر جوان و بومی این بخش که متخصص آنکولوژی است،در رابطه با روند درمان بیماران می‌گوید: بعد از تشخیص پاتولوژی بیماری و تایید سرطان، فرد بیمار برای طی یکی از مراحل  بیماری که شیمی درمانی است به این بخش ارجاع داده می‌شود.

 خانم دکتر گیلانی در ادامه با اشاره به اینکه این بخش به عنوان بخش بستری تلقی نمی‌شود و بیمار به صورت سرپایی خدمات دریافت می‌کند،افزود‌: داروهای بیمار بعد از مراحل آماده سازی به بیمار تزریق می‌شود و با وجود ۶ تخت در این بخش و روند ۴ ساعته شیمی درمانی بیماران، روزانه امکان دریافت خدمات برای حدود حداکثر ۲۴ بیمار وجود دارد.

هموار شدن راه دشوار زوجین نابارور جنوب 

بخش دیگری که با حضور مسئولان  افتتاح و آغاز به کار کرد بخش نازایی و ناباروری کلینیک تخصصی«ولایت» جیرفت بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت راه اندازی این مرکز را  در راستای دغدغه‌های مقام معظم رهبری و دستورات کلی نظام برای موضوع جوانی و جلوگیری از پیری جمعیت اعلام کرد و افزود:  این مرکز با اعتبار۱۰ میلیارد ریال برای خدمات رسانی به زوجینی که مشکل ناباروری دارند ایجاد شده است.

در ادامه مراسم، معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به اینکه یکی از الزامات وزارتخانه به دانشگاههای سراسر کشور راه‌اندازی کلینیک ناباروری است و این مهم در دانشگاه جیرفت خیلی زودتر نسبت به بسیاری از دانشگاههای مادر کشور راه‌اندازی شد‌، تصریح کرد: بر اساس ساختار دانشگاه این کلینیک در سطح  ۲ الزام بود که  مورد هم انجام گرفت و برای تامین نیروی متخصص این واحد سه نفر ازپزشک‌های متخصص زنان شهرستان انتخاب و در خصوص فلوشیپهای ناباروری‌ زنان آموزش لازم را دیدند و بخش آزمایشگاه این کلینیک تجهیز و به طور کامل آماده‌سازی شد.

 امان‌الله قاسم‌زاده افزود: در راستای کاهش هزینه‌های درمان ناباروری سعی شده است هزینه‌های انجام آزمایش پایین بیاید و با در نظر گرفتن بودجه ای که در اختیار بانک عامل قرار گرفته است زوجین نابارور برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی می‌شوند.

او عنوان کرد: مبلغ تسهیلات ۵۰ میلیون تومان است که در مجموع  تعداد ۲۰ نفر را  با بیماری لاعلاج و یا ناباروری به صورت هفتگی می‌توانیم به بانک صادرات برای دریافت تسهیلات معرفی کنیم.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=101427
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.