بالگردهای اورژانس استان در دسترس نبودند


سقوط کوهنورد در کوه نشانه

وقوع حادثه برای یکی از کوهنوردان در زمان صعود به کوه نشانه بحرآسمان از توابع بخش ساردوئیه جیرفت منجر به جراحت شدید این ورزشکار شد.

به گزارش کرمان‌نو، آن طور که مسئول امداد هلال احمر جیرفت می‌گوید: صبح امروز در جریان صعود گروه کوهنوردی به کوه نشانه یکی از افراد به دلیل برف‌گیر بودن و یخ‌زدگی مسیر دچار حادثه می‌شود و تیم هلال احمر برای عملیات امداد وارد عمل شده است.

مهدی سلیمانی با اشاره به اینکه امدادگران در حال پایین آوردن مورد حادثه دیده از کوه هستند، گفت: در اثر حادثه کوهنورد دچار شکستگی در ناحیه پا شده است و به دلیل شرایط آب و هوایی و مسیر سخت کوه نشانه، ماموریت امداد به کندی پیش رفت و هم اکنون که درحال این گزارش هستم گروه امداد به پایین کوه رسیده‌اند، فرد حادثه دیده هوشیار و وضع عمومی آن خوب است.

سلیمانی با ابراز نگرانی از اینکه نتوانستیم با هیچ‌کدام از ارگان‌هایی که دارای بالگرد هستند ارتباط بگیریم، افزود: برای انجام چنین عملیات‌هایی نیاز به مدیریت مشترک و هماهنگ با فرماندهی مشترکی است که بتوان عملیات امداد به درستی انجام گیرد.

مسئول امداد و معاون هلال احمر جیرفت با اشاره به اینکه بالگرد اورژانس جیرفت نبود و بالگرد هلال احمر کرمان هم در حال تعمیرات دوره‌ای بود، ادامه داد: اورژانس هوایی استان هم اعلام کرد که بالگرد این واحد امکان عملیات امداد در منطقه صعب‌العبور و کوهستانی را ندارد.

طبق گزارش حال عمومی این کوهنورد خوب است، اما این اتفاق می‌تواند هشداری برای هماهنگی بیشتر میان ارگان‌های امدادرسان باشد.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=101430
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.