اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی در کشور به ۶۰ درصد رسید

دبیر طرح نسخه نویسی الکترونیک کشور گفت: استان کرمان پایلوت طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی بوده و حدود ۶۰ درصد این طرح در کشور اجرا شده است.

به گزارش کرمان نو نقل از تسنیم، محمد جعفری صبح امروز در دیدار مدیران بیمه سلامت استان کرمان با حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان با تبریک فرارسیدن هفته وحدت اظهار داشت: سوم آبان سالروز تاسیس بیمه سلامت است و هر ساله به این مناسبت برنامه‌هایی برگزار می‌شود که نخستین برنامه ما دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان است.

وی با بیان اینکه میز خدمت پرسش و پاسخ در روز جمعه همزمان با نماز جمعه برگزار می‌شود گفت: بیش از ۶۰ درصد جمعیت استان کرمان تحت پوش بیمه سلامت بوده و بالغ بر یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در استان بیمه سلامت هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به اینکه تمام روستائیان و عشایر تحت پوشش بیمه سلامت هستند عنوان کرد: حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بیمه رایگان سلامت هستند و مابقی درصدی از مبلغ درمان را پرداخت می‌کنند.

وی با بیان اینکه از اردیبهشت امسال دفترچه بیمه در استان کرمان کاملاً حذف شده است افزود: استان کرمان طرح نسخه نویسی الکترونیکی را اجرا کرده و بیش از ۹۷ درصد اجرا شده است.

دبیر طرح نسخه نویسی الکترونیک کشور با اشاره به اینکه اولین استانی هستیم که این طرح اجرا شده و استان کرمان پایلوت طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی است ادامه داد: در کل کشور حدود ۶۰ درصد طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی اجرا شده است.

وی با بیان اینکه کاهش هزینه‌های درمان برای مردم، دولت و کیفیت بخشی به سیستم درمان و جلوگیری از خطاهای سهوی و صرفه‌جویی در کاغذ از مزایای طرح نسخه نویسی الکترونیکی است گفت: طرح پزشک خانواده شهری در استان کرمان، یزد و کردستان اجرا شد و در حال حاضر به کل کشور تعمیم داده شده است.

جعفری با اشاره به اینکه حدود ۱۵۰ هزار نفر در سطح شهرهای استان کرمان بیمه سلامت دارند که تحت پوشش پزشک خانواده نیز قرار گرفتند افزود: ماهانه ۲۵ میلیارد تومان وصولی بیمه سلامت است اما ماهانه بالای ۷۵ میلیارد تومان هزینه بیماران می‌شود.

وی با بیان اینکه درمان کرونا هزینه‌های بیمه سلامت را به شدت افزایش داده است ادامه داد: روزانه ۱۵ هزار نفر مراجعه کننده داریم و ۲.۵ میلیارد تومان تعهد بیمه و هزینه درمان مراجعه کنندگان است.
مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به اینکه پرداخت بدهی بیمه به مراکز درمانی تقریباً به روز است گفت: این احتمال وجود دارد در پایان سال کسری بودجه داشته باشیم اما دنبال تامین اعتبار هستیم.

وی با بیان اینکه تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا سلامت مردم با چالش روبه‌رو نشود افزود: هزینه‌های پزشکی و درمانی در کشور ما نسبت به سایر کشورها بسیار پایین است و خوشبختانه نگرانی از بابت درمان وجود ندارد.

دبیر طرح نسخه نویسی الکترونیک کشور بیان کرد: در شرایط بیماری کرونا تمام دفاتر بیمه به‌صورت الکترونیکی تمدید شده است تا از مراجعه حضوری مردم جلوگیری شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=78463
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.