افتتاح مرکز جامع توانبخشی و بخش آنژیوگرافی عروق محیطی مغزی در بیمارستان شهید باهنر کرمان

ظهر امروز ۲۶ خردادماه در آئینی مرکز جامع توانبخشی و بخش آنژیوگرافی عروق محیطی مغزی افتتاح شد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، امیررضا صادقی‌فر سرپرست بیمارستان شهید باهنر کرمان در این آئین با اشاره به مراجعه بیماران از استان‌های دیگر به کرمان، گفت: سال ‌هاست که به بخش آنژیوگرافی عروق محیطی مغزی نیاز داشتیم.
وی ادامه داد: در سال ۱۳۹۹ دستگاه آنژیوگرافی عروق محیطی مغزی از محل اعتبارات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مبلغ ۸۹۰ هزار یورو خریداری شد و ۲ میلیارد تومان نیز هزینه نصب آن شد.

سرپرست بیمارستان شهید باهنر کرمان از اهمیت این دستگاه در تشخیص درست بیماری سخن به میان آورد عنوان کرد: درمان عروق مسدود شده مغزی با استفاده از آنژیوگرافی میسر می‌شود. گفتنی است این دستگاه تصاویر را سه بعدی نشان می‌دهد.
وی تشخیص ضایعات مغزی یکی از کارکردهای این دستگاه برشمرد و تصریح کرد: بیماری عروق محیطی بر روی شریان‌های محیطی تاثیر می‌گذارد، به این صورت که موجب ضخیم و سفت شدن شریان خونی شده و انعطاف پذیری عروق را از بین می‌برد و جریان خون را محدود می‌کند.
صادقی‌فر در ادامه درباره مرکز جامع توانبخشی گفت: این مرکز در ساختمان قدیمی اورژانس این بیمارستان راه‌اندازی شده است.
وی فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتار درمانی، تغذیه را از جمله خدمات این مرکز برشمرد و اظهار کرد: در آینده این مرکز توسعه پیدا می‌کند. با راه‌اندازی این مرکز می‌توانیم رشته‌های جدیدی در دانشگاه علوم پزشکی تعریف کنیم.
سرپرست بیمارستان شهید باهنر کرمان تاکید کرد: خدمات درمانی این مراکز با تعرفه دولتی خواهد بود.


لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=90111
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.