مدیر شبکه بهداشت و درمان رودبار اعلام کرد


شناسایی یک مورد ابتلا به مالاریا در رودبار جنوب

مدیر شبکه بهداشت و درمان رودبار جنوب از شناسایی یک مورد ابتلا به مالاریا در تبعه خارجی جدیدالورود به این شهرستان خبر داد و گفت: در اولین فرصت ضمن نمونه‌گیری از اعضاء خانواده بیمار، مزیت‌ها و نحوه استفاده از پشه‌بند به آنها آموزش‌داده‌شده است.

دکتر احسان باقری دراین‌رابطه افزود: به‌محض شناسایی مورد مالاریا، کارشناسان واحد مبارزه با بیماری‌های شبکه بهداشت و درمان شهرستان از نزدیک محل زندگی بیمار را مورد ارزیابی پیشگیرانه قرار دادند.

 وی آموزش موارد بهداشتی را در راستای جلوگیری از همه‌گیری بیماری مورد تأکید قرارداد که برای بیمار موردنظر انجام شده و اظهار کرد: در اولین فرصت ضمن نمونه‌گیری از اعضاء خانواده بیمار، مزیت‌ها و نحوه استفاده از پشه‌بند به آنها آموزش‌داده‌شده است.

 باقری همکاری دهیاران و شوراهای شهر و روستا را در زمینه بیماریابی مورد تأکید قرارداد و افزود: باتوجه‌به شناسایی یک مورد جدید مثبت مالاریا در شهرستان رودبار جنوب، از دهیاران، شوراها و عموم مردم تقاضا داریم حضور اتباع خارجی جدیدالورود در محل زندگی خود را به‌منظور شناسایی و اقدامات به‌موقع درمانی جهت پیشگیری از شیوع بیماری‌های واگیردار (وبا، مالاریا و…) به نزدیک‌ترین خانه بهداشت، پایگاه بهداشتی و مرکز خدمات جامع سلامت جهت بررسی، اطلاع دهند.

 مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان رودبار جنوب هم‌جواری با استان‌های مرزی را در ابتلا به مالاریا مؤثر دانست و گفت: باتوجه‌به تردد اتباع در جنوب کرمان و اینکه این افراد بدون هیچ‌گونه آزمایشی در منطقه حضور پیدا می‌کنند خطر ابتلا به بیماری واگیر هست؛ لذا همکاری مردم در این زمینه ضرورت دارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=107210
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.