نهمین کنگره سالانه اخلاق پزشکی ایران به میزبانی کرمان برگزار می‌شود

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: نهمین کنگره سالانه اخلاق پزشکی ایران به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان برگزار می شود.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، دکتر”عباس پرداختی” امروز ۲۵ آبان ماه با اعلام این خبر افزود: این کنگره در دی ماه ۱۴۰۰ به مدت چهار روز به صورت مجازی برگزار می شود.

وی اظهار کرد: کنگره سالانه اخلاق پزشکی ایران از سال ۱۳۸۸ به همت مرکز تحقیقات اخلاق و تاریخ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در کشور آغاز به کار کرد.

پرداختی با بیان اینکه رسالت دانشگاه های علوم پزشکی تربیت نیروی انسانی کارآمد و متعهد به اصول اخلاق حرفه ای است، گفت: در ساختار پزشکی معاصر، پایبندی به ارزش های حرفه ای پیچیدگی های خاصی پیدا کرده و تحول نظام سلامت و تحول آموزش پزشکی، در گرو پایبندی به رفتارهای حرفه ای است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد: این کنگره فرصتی مغتنم برای حرفه مندان علوم پزشکی و اندیشمندان و محققان علوم وابسته پزشکی همچون اخلاق پزشکی، حقوق، فلسفه، جامعه شناسی و … است تا با تبادل نظرات به زبانی مشترک در حوزه ارتقاء خدمات سلامت دست یابند.

وی گفت: محورهای دوازدهمین کنگره با موضوع بررسی ملاحظات اخلاقی در واکسیناسیون بیماری کووید۱۹ و دستیابی دانشجویان به هویت حرفه ای است.

پرداختی اظهار امیدواری کرد: با حضور محققان و اندیشمندان نظام سلامت در این کنگره زمینه فعالیت های گسترده، هماهنگ و هدفمند دانشگاه های علوم پزشکی در راستای تصمیم سازی اخلاقی در معضلات ارائه خدمات سلامت و توسعه شکل گیری هویت حرفه ای فراگیران علوم پزشکی فراهم شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=79951
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.