معاون اموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمان از افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو انتقاد کرد؛


۱۲۰ دانشجوی پزشکی خارج از امکانات و ظرفیت دانشگاه پذیرفته شدند

آن‌طور که محمد خاکساری حداد، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در پاسخ به خبرنگار کرمان‌نو می‌گوید، امسال با افزایش تحمیلی پذیرش دانشجوی پزشکی ۱۵۰ نفر سر یک کلاس درس می‌نشینند.

به گزارش کرمان‌نو، به گفته خاکساری طبق دستور داده شده طبق ۵ سال ظرفیت پذیرش دانشجو افزایش می‌یابد و هر سال ۲۰ درصد به این پذیرش افزوده می‌شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی در این نشست دانشجوی پزشکی جدید پذیرش شده امسال را ۳۰۰ نفر اعلام کرد که این افراد طی ۲ ترم پذیرش می‌شوند.
افزایش‌پذیرشی که به گفته احمدی‌نژاد به‌هیچ‌وجه با ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی هم‌خوانی ندارد و این افراد به طور حتم در بخش بالینی دچار مشکل می‌شوند چرا که بیمارستان‌های کرمان به‌هیچ‌عنوان ظرفیت پذیرش این تعداد را ندارند.
به گفته او این افزایش‌پذیرش دانشجو باعث شده تا اگر در سالیان گذشته فردی با رتبه ۳ هزار و ۵۰۰ در رشته فیزیوتراپی پذیرش می‌شد تا چند سال دیگر این رتبه به ۲۰ هزار برسد.
احمدی‌نژاد این شیوه پذیرش را غیرمنطقی دانست و گفت پزشکان با جان مردم سروکار دارند و یا باید ورودی‌ها و یا خروجی‌ها را سخت کرد.
خاکساری نیز در ادامه با بیان اینکه ۱۲۰ دانشجوی پزشکی خارج از امکانات و ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی پذیرفته شده، گفت: بایستی حداقل ۲۲۰ میلیون بابت هر دانشجوی پزشکی جدید به دانشگاه تزریق شود تا این افراد به‌درستی تعلیم ببینند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=109295
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.