آغاز واکسیناسیون کرونا در کرمان تا دقایقی دیگر

نخستین تزریق واکسن کرونا در استان کرمان امروز سه‌شنبه -۲۱ بهمن‌ماه- در بیمارستان افضلی‌پور شهر کرمان با حضور برخی مسئولان و رسانه‌ها انجام می‌شود.

همزمان با تزریق اولین واکسن کرونا روسی در کشور، قرار است امروز کادر درمان مشغول در icu بخش کرونایی نیز در مقابل ویروس کرونا واکسینه شوند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان روز سه شنبه در نشست شورای اطلاع‌رسانی گفت: گروه‌های مختلف مردم طبق ساز و کارهای تعریف شده برای تزریق واکسن کرونا فراخوان می‌شوند و به ترتیب اولویت واکسن را دریافت می‌کنند.

مهدی شفیعی افزود: فاز دوم تزریق واکسن کرونا به سمت جمعیت عمومی جامعه می‌رود که شامل افراد مسن می‌شود و این افراد برای تزریق واکسن در بازه‌های زمانی ۱۰ سال به ۱۰ سال طبقه‌بندی می‌شوند.

او تصریح کرد: بیماران زمینه‌ای دارای پرونده در مراکز درمانی در اولویت بعدی تزریق واکسن کرونا قرار دارند که احتمالا در اردیبهشت سال آینده که حجم زیادی از واکسن در اختیار ما قرار می‌گیرد این واکسن را دریافت می‌کنند.

شفیعی گفت: فاز سوم تزریق واکسن کرونا در اختیار افرادی قرار می‌گیرد که در مراکز جمعی هستند مانند افرادی که در زندان‌ها، پادگان‌ها و کمپ‌ها هستند و بعد از آن نوبت به کارمندان اداری بهداشت و علوم پزشکی و کارکنان اداراتی پرتردد مانند معلمان، بانک‌ها، شهرداری و غیره می‌رسد.

او گفت: فاز چهارم و انتهایی تکمیل واکسیناسیون کرونا به سایر افراد جامعه و بر اساس اولویت سنی زیر ۵۵ سال تعلق می‌گیرد که با فراخوان واکسن را دریافت می‌کنند.

واکسیناسیون علیه کرونا حداقل یک سال زمان می‌برد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد: واکسیناسیون علیه کرونا حداقل یک سال زمان می‌برد و ۶۰ میلیون نفر از افراد کشور واکسینه می‌شوند و ۲۰ میلیون باقی مانده مانند کودکان و بانوان باردار مشمول تزریق نمی‌شوند.

او با اشاره به نوع واکسن وارد شده به کشور گفت: نوع واکسن وارد شده به کشور روسی است که اظهار نظر زیادی در مورد این واکسن وجود داشت و این شرکت مستندات علمی خود را تا هفته گذشته به جامعه ارائه نداده بودند در صورتی که کار طبق استانداردهای بین المللی و اصول مشخص شده انجام شده بود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=64331
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.