افزایش بیماران کرونایی در حوزه‌های جیرفت،بم و رفسنجان| ممنوعیت سفر به شهرهای استان ۲۵ اسفند مشخص می‌شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان می‌گوید در هفته گذشته تعداد بیماران جدید کرونایی در حوزه‌های علوم پزشکی جیرفت، بم و رفسنجان افزایش و در سیرجان کاهش داشته است.

حسین صافی‌زاده ظهر امروز شنبه -۲۳ اسفندماه- در آخرین جلسه ستاد کرونا استانی در سال ۹۹ گفت که روند بیماری کرونا در یکی دو ماه اخیر به نحوی بوده که به سمت پیک نرفته است.

او اضافه کرد:‌ مراجعه به مراکز سرپایی در هفته اخیر کاهش یافته که می‌تواند به دلیل نزدیکی به ایام نوروز باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان در این نشست هم با اشاره به تغییر نکردن رنگ‌بندی شهرها گفت: وزارت کشور در ۲۵ اسفند رنگ‌بندی جدید اعلام می‌کند که بر اساس آن وضعیت سفرها نیز مشخص می‌شود.

محمدصادق بصیری در خصوص درخواست ستاد استانی از ستاد ملی مبنی بر ممنوعیت ورود مسافر به شهر کرمان مانند ممنوعیت به شهرهای زیارتی کشور گفت: درخواست ما پاسخ داده نشد و مبنا سفرها در کشور نیز همان رنگ بندی است.

۵۹۸ مصوبه در ستاد استانی

او همچنین به تصویب ۵۹۸ مصوبه از ابتدای شیوع کرونا در ستاد استانی کرمان اشاره کرد و گفت:‌ از این تعداد ۶۴ مصوبه ابلاغی از ستاد ملی و ۵۳۴ مصوبه اقتضایی است.

بصیری در خصوص مجوزهای تردد برای ورود و خروج از شهرهای قرمز و نارنجی گفت: فرمانداران در خصوص تردد بین شهری میتوانند مجوز بدهند و حداکثر زمان مجوز برای تردد یک هفته است و علت سفر باید عنوان شود.

معاون استاندار در حالی مسوول اخذ مجوز تردد را فرمانداری عنوان کرد که مدیرکل دفتر امنیتی و انتظامی استانداری کرمان در این خصوص انتقاداتی داشت.

افرادی که برای مجوز می‌آیند مستندات ندارند

حمید شمس الدینی گفت که در پیک ثبت نام انتخابات هستیم، تراکم جمعیتی در فرمانداری ها به وجود آمده است.

او اضافه کرد: افرادی که برای مجوز می‌آیند مستندات ندارند و فقط تقاضای مجوز تردد دارند.

شمس‌الدینی همچنین از استاندار خواست در روزهای پایان سال برای جلوگیری از تجمع در آرامستان تصمیماتی اخذ کند.

استاندار کرمان در این نشست با اشاره به ثبات وضعیت کرونا در استان گفت:‌ در  ۲۱ استان ویروس انگلیسی اثبات شده و یکی هم ما هستیم و فرمانداران در محل هایی مانند آرامستان ها که باعث تجمع می شود تصمیماتی اتخاذ کنند.

علی زینی‌وند افزود: در استان بعید است رنگ بندی تغییر کند و در ایام نوروز طرح سلیمانی تشدید شود.

او با اشاره به اینکه این جلسه آخرین نشست ستاد استانی کرونا است گفت: در ایام نوروز اعضای ستاد با هماهنگی از استان خارج شوند تا ناهماهنگی در مدیریت استان در حوزه کرونا به وجود نیاید.

زینی‌وند افزود: اگر در این ایام سفر اضطراری برای مدیران پیش آمد نماینده تام الاختیار معرفی کند.

نماینده دولت در استان کرمان تاکید کرد: در ایام نوروز مهمان‌پذیرها و اماکن عمومی تعطیل هستند و اعلام می‌کنیم پذیرش مسافر نداریم.

علی زینی‌وند در این نشست همچنین در خصوص توزیع اقلام مایحتاج مردم گفت: رسانه ها تشدید کننده مسائل در بازار نباشند. دوشنبه ستاد تنظیم بازار سراسری با حضور رییس جمهور برگزار می‌شود.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=66566
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.