رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان


بدنه پرستاری در کرمان ترمیم می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به کمبود شدید پرستار در کرمان گفت: ترمیم بدنه پرستاری از برنامه‌های جدی سال آینده دانشگاه است.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از آخرین خبر، مهدی احمدی‌نژاد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به کمبود شدید پرستار در کرمان اظهار کرد: تنها دانشگاه تیپ ۱ در کشور هستیم که تا این حد با کمبود پرستار مواجه است.
او افزود: بخشی از این کمبود را با جذب شرکتی پرستاران جبران کردیم و ۶۰ نفر نیز از طریق آزمون استخدامی جذب خواهند شد و ترمیم بدنه پرستاری از برنامه‌های جدی سال آینده دانشگاه است؛ زیرا اگر نیروی کارآمد و خوب جذب کنیم رضایتمندی مراجعین هم بالا می‌رود.
احمدی‌نژاد یکی از مشکلات بخش درمان در استان را مربوط به هزینه‌هایی دانست که افاغنه به این بخش تحمیل می‌کنند به‌گونه‌ای که از هر سه نوزاد بستری در بخش نوزادان، یک نفر افاغنه است و دراین‌خصوص حتماً باید اقدامی صورت بگیرد.
او ورودی به بیمارستان‌های دولتی استان به‌ویژه از برخی استان‌ها هم‌جوار را زیاد دانست و افزود: در حال حاضر بیمارستان افضلی‌پور روزانه به ۷۰۰ تا ۸۰۰ نفر سرویس‌دهی می‌کند در حالیکه پذیرش این حجم بیمار بیش از ظرفیت استاندارد بیمارستان است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به مستهلک شدن بیمارستان ۲۰ سال ساخت افضلی‌پور، گفت: بخش‌های دیالیز و داخلی کاملاً بازسازی و تحویل شده و بخش نوزادان نیز تا چند ماه آینده بازسازی و تحویل می‌شود.
او از راه‌اندازی داروخانه تخصصی توسط بخش خصوصی در بیمارستان شفا خبر داد که دارو را در محل تحویل بیمار می‌دهد و خاطرنشان کرد: عمده داروهای موردنیاز بیماران بخش‌های مختلف در استان وجود دارد.
احمدی‌نژاد همچنین با اشاره به اینکه بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی در کرمان باید تأمین منابع مالی شود؛ اظهار کرد: بخشی از این منابع را از طریق فروش املاک مربوط به دانشگاه تأمین می‌کنیم.
او در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی کرمان عهده‌دار کارگروه بهداشت و درمان چهارمین سالگرد شهادت حاج‌قاسم است؛ افزود: برنامه‌های مفصلی داریم که محور آن استقرار موکب‌های بهداشتی، استقبال از دانشجو زائران، آماده‌باش مراکز درمانی و اورژانس و… است و علاوه بر این اجرای یک روز برنامه در سالگرد به عهده دانشگاه است.
احمدی‌نژاد در خصوص خطاهای پزشکی هم توضیح مفصل داد و عمده این خطاها را مربوط به ساختارهای تغییریافته در خارج از وزارت بهداشت دانست.
او  در پایان معرفی و تقدیر از پزشکان برجسته را هم موضوع مهمی خواند که نسبت به آن کوتاهی شده و باید مورد اهتمام بیشتری قرار بگیرد؛ پزشکانی که با وجود درخواست پذیرش دانشگاه‌های اروپا از آنان اما ماندن در کرمان و خدمت به هم استانی‌های خود را ترجیح دادند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=112467
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.