شناسایی پنج مبتلای جدید در شرق استان کرمان

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در شرق استان با افزایش ۵ مبتلا جدید به ۲۳ نفر رسید.

 

⁦رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم به خبرنگار «کرمان‌نو» گفت: این ۵ نفر جزو کانال های جدید به حساب می آیند و با بیماران دیگر در ارتباط نبودند.

عباس عباس زاده افزود: مبتلایان جدید ۳ نفر از اعضای یک خانواده اند یک زن و شوهر به همراه بچه ۱۲ساله و ساکن بم هستند.( زن ۳۰ سال و مرد۳۹سال سن دارد)

او اضافه کرد: احتمال دارد به دلیل ارتباط با فردی که از شهرستان های آلوده به عنوان مهمان در منزلشان اقامت داشته مبتلا شده باشند که از آن شخص نیز آزمایش گرفته شده است.

⁦وی بیان کرد: دو نفر دیگر هر دو مرد یکی ۴۵ ساله ساکن شهرستان بم و دیگری ۲۷ ساله ساکن شهرستان ریگان بوده و سابقه مسافرت به شهرهای آلوده را داشته اند.

⁦رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم ادامه داد: حال عمومی این افراد مساعد است و در منزل مراقبت های لازم از این افراد انجام می‌شود.

دکتر عباس زاده در خصوص نقاهتگاه ها اظهار داشت: طبق دستورالعمل وزارت بهداشت نقاهتگاه مخصوص افرادی است که از بیمارستان مرخص می‌شوند و در منزل امکان نگهداری از این افراد وجود ندارد.

او افزود: به طور مثال اگر منزل مسکونی آنها از نظر بهداشتی مناسب نباشد یا امکان قرنطینه کردن شخص بیمار در اتاق جداگانه در منزل وجود نداشته باشد در این صورت این فرد به نقاهتگاه جهت گذراندن دوره درمان فرستاده می شود.

⁩وی ادامه داد: افرادی که در منزل از آنها نگهداری می شود از منزل آنها بازدید به عمل آمده و اگر این شخص با هر فردی ارتباط داشته باشد آزمایش لازم از آنها گرفته خواهد شد.

⁩دکتر عباس زاده در خصوص فوت بیمار فهرجی توضیح داد: طبق بررسی های به عمل آمده آن مرحوم آشپزی یک مراسم را در تاریخ سوم فروردین برعهده داشته است اما در آن تاریخ به این بیماری مبتلا نشده بوده و در تاریخ ۹ فروردین ماه به این بیماری مبتلا شده بنابراین این فرد در آن مراسم ناقل بیماری نبوده اما جهت اطمینان بیشتر افرادی که در آن مهمانی شرکت کرده بودند و با این فرد ارتباط داشتند همگی شناسایی شده و تحت نظر قرار گرفتند و تاکنون هیچ کدام از این افراد هیچ علائمی بروز نداده اند.

⁩رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم خاطر نشان شد: ما در هر نقطه از شرق استان که بیماری را شناسایی کنیم روش درمانی و مراقبتی یکسان و یکنواختی را براساس دستورالعمل وزارت بهداشت انجام میدهیم زیرا سلامت مردم از همه موارد برای ما اهمیت بسیاری دارد.

⁦⁩لازم به ذکر است تا کنون ۲۳بیمار مبتلا به ویروس کرونا در شرق استان کرمان شناسایی شده که ۱۷ نفر به شهرستان بم، سه نفر شهرستان ریگان و سه نفر شهرستان فهرج مربوط بوده است و نیز ۲مورد فوتی ثبت شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=46570
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.