امام‌جمعه کرمان: نقاط محروم استان نتیجه توزیع نامتوازن ثروت است

امام‌جمعه کرمان با اشاره به این‌که ثروت‌های زیادی در استان کرمان وجود دارد گفت: توزیع نامتوازن ثروت باعث محرومیت در نقاط زیادی از استان شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی صبح امروز در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین حسین روحانی‌نژاد نماینده ولی‌فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه حق طبیعی هر شهروند و هر روستایی است که از واحد مسکونی مناسب برخوردار باشد گفت: کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مسیر سختی را طی کرده اما موفق بوده و در شاخص‌های زیادی پیشرفت داشته است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه داشتن مسکن برای قشر آسیب‌پذیر و متوسط به پایین جامعه ضرورت دارد ادامه داد: کار در بنیاد مسکن یک کار جهادی و سرنوشت‌ساز است و می‌تواند رتبه کشور را در شاخص‌های جهانی ارتقا بدهد.

وی با بیان اینکه استان کرمان استان بسیار پهناوری است و برخی شهرستان‌های آن به معنای واقعی محروم هستند افزود: با توجه به اینکه در استان ثروت‌های زیادی وجود دارد متاسفانه عدم توزیع متوازن ثروت باعث محرومیت در نقاط زیادی شده است.

علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه باید به‌گونه‌ای کار کنیم که در سال‌های نزدیک خانواده بدون مسکن در استان نداشته باشیم گفت: بنیاد مسکن مسئولیت بسیار سنگینی دارد و باید با توان جهادی و نیروی جهادی در این امر مهم وارد شده و کار کند.

وی تصریح کرد: مسکن روستایی بسیار اهمیت دارد و اگر فضای مناسب در روستاها برای ماندگاری و جلوگیری از مهاجرت ایجاد شود قطعاً از بسیاری از مشکلات آینده کشور جلوگیری شده است.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه مجموعه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استان کرمان خوب کار می‌کند که جای تقدیر دارد گفت: نیازمندان مسکن را باید شناسایی کرده و بر اساس اولویت‌بندی ساخت مسکن برای آنها را انجام داد.

وی با بیان اینکه خانواده‌هایی داریم که چند معلول را در خانه نگهداری می‌کنند و نیاز است که حداقل از یک خانه و سرپناه برخوردار باشند افزود: امروز ساماندهی حاشیه‌نشینی دغدغه مقام معظم رهبری است و لازم است با برنامه‌ریزی مناسب حاشیه شهرها ساماندهی و از ادامه حاشیه‌نشینی جلوگیری کرد.

علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه ساماندهی روستا در قالب اجرای طرح‌های هادی روستایی کار بزرگی است که بنیاد مسکن انجام می‌دهد گفت: استان کرمان روستاهای زیادی دارد که در 23 شهرستان واقع شده‌اند.

در این دیدار علی‌اکبر سلطانی‌نژاد مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان نیز با بیان اینکه 21  فروردین سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و حساب 100 حضرت امام (ره) است اظهار داشت: درصد قابل توجهی از جمعیت استان کرمان در روستاها زندگی می‌کنند و اجرای طرح مسکن روستایی در استان کرمان با جدیت در حال انجام است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه نماینده ولی فقیه در استان، رئیس هیئت امنای انجمن خیرین مسکن ساز در استان است گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده توسط ایشان و پای کار آوردن صنایع بزرگ استان، ساخت مسکن محرومین در دستور کار است./تسنیم

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=68197
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.