امام جمعه رفسنجان: مسئولان برای بازار پسته چاره ای بیندیشند

حجت السلام «محمد قاسمی زاده» در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمان گفت که در آستانه ماه محرم هستیم امام خمینی (ره) فرمود «محرم و صفر، اسلام را زنده نگه داشته است».
امام جمعه موقت کرمان افزود که برنامه ها و مراسم های محرم و صفر از گذشته تا کنون اسلام را زنده نگه داشته است.
او به 9 مهر روز همدردی با کودکان فلسطینی اشاره کرد و ادامه داد کودکان و نوجوانان فلسطینی در مبارزه با اسرائیل به شهادت می رسند، حمایت از آرمان مردم فلسطین از اولویتهای نظام جمهوری اسلامی است.
حجت السلام قاسمی زاده با تبریک روز نیروی انتظامی از تلاشهای شبانه روزی این نیرو در استان کرمان قدردانی کرد.

شرایط بازار پسته ظلم به کشاورزان است

حجت السلام «عباس رمضانی پور» در خطبه های این هفته نماز جمعه رفسنجان گفت که ماه محرم و هفته امر به معروف و نهی از منکر را در پیش داریم، نیاز است سبک زندگیمان را اصلاح کنیم و بی تفاوت نباشیم.
امام جمعه رفسنجان به شرایط بازار پسته اشاره کرد و گفت که این شرایط ظلم به کشاورزان است و از مسئولان خواست چاره ای بیندیشند. وی ادامه داد که اگر این وضعیت تغییر نکند، کشاورزان دیگر رغبتی نخواهند داشت، چرا که هزینه تولید و کارگر باعث می شود سودی نداشته باشند.
وی بیان کرد: «رهبری ۹ شهریور به شخصی توصیه کردند که در انتخابات شرکت نکنند، درهفته گذشته روایتی خواندند که هر کس برای خود تعبیراتی داشت، ایشان در آغاز درس خارج آن موضوع را تبیین کردند».
حجت السلام رمضانی پور گفت که اینگونه نیست که رهبری به نفع یک جریان اقدام کرده باشند، باید راه را درست برویم و این تعبیر را نداشته باشیم.

توصیه رهبری به یکی از کاندیدهای احتمالی

حجت السلام «رضا کرمی پور» در خطبه های نماز جمعه جیرفت به صحبت های رهبری در ابتدای درس خارج از فقه اشاره کرد و افزود: «ایشان فرمودند، دشمنان به دنبال ایجاد اختلاف و دوگانگی در بین نیروهای انقلابی هستند. نیروهای انقلابی مراقب نفوذ و سوء استفاده دشمنان باشند، من بر اساس اطلاعات خودم تصمیم می‌گیرم، هیچ کس بر روی من تأثیر نمی‌گذارد. همچنین من به فردی سفارش کردم که در انتخابات آینده شرکت نکند».
امام جمعه جیرفت از نبود پارک بانوان انتفاد کرد و گفت که بانوان از این وضعیت ناراضی هستند، در جیرفت سینمایی در شان مردم نیز وجود ندارد. مسئولان وظیفه دارند برای تفریحات سالم امکانات محیا کنند.

سرشماری نقش مهمی در برنامه ریزی های کشور دارد

حجت السلام «علی ابرهیمی» در خطبه های نماز جمعه این هفته زرند با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم از سخنرانان خواست در این ایام به تبین ارزش های والای اسلام، ترویج فرهنگ عاشورایی بپردازند و به جوانان انتقال دهند.
امام جمعه زرند در رابطه با طرح سرشماری نفوس و مسکن گفت که این طرح نقش بسیار مهمی در برنامه ریزی های کشور دارد و باید با همت همه درست انجام شود
حجت السلام ابراهیمی به مواضع رئیس جمهور در سازمان ملل متحد اشاره کرد و افزود که رئیس جمهور مقتدرانه از بدعهدی های آمریکا و مواضع عربستان سعودی انتقاد کرد، این مواضع رهبری و ملت ایران بود که در سازمان ملل مطرح شد.

به دور از اختلاف ها در مسیر واحد حرکت کنیم

حجت السلام «سید محمود حسینی» در خطبه های نماز جمعه این هفته سیرجان گفت که ما باید به دور از اختلاف ها در مسیر واحد حرکت کنیم تا دشمنان که هدف تفرقه افکنی دارند موفق نشوند.
امام جمعه سیرجان افزود که رهبری به فردی توصیه کردند در انتخابات شرکت نکند، او هم پذیرفت.  رهبری نقشه های دشمنان برای ایجاد مشکل در انتخابات را پیش بینی و صلاح مردم را در نظر گرفتند.
حجت السلام حسینی از نیروی انتظامی برای تامین امنیت مردم تشکر کرد و از مردم خواست که با این نیرو همکاری کنند.
وی بیان داشت که تعداد معدودی از افراد به دنبال نا امنی در جامعه هستند، مثل باندهای مواد مخدر و کسانی که به دنبال کسب مال نامشروع هستند اقتدار نیروی انتظامی باعث شده که آنها امکان حرکت نداشته باشند.

امنیت امروز کشور حاصل از خودگذشتگی شهیدان

حجت السلام «امین رضوانی» در خطبه های این هفته منوجان به جایگاه خانواده و تحکیم آن اشاره کرد و گفت که برای تحکیم بنیان خانواده باید مواردی رعایت شود. عیب جویی باعث از بین رفتن صمیمیت می شود.
امام جمعه منوجان افزود که امنیت امروز کشور را مدیون از خودگذشتگی شهیدان هستیم، کشور ما با وجود تلاش ها و توطئه های دشمن از امنیت و آرامش برخوردار است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=3828
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.