جزئیات ثبت نام نمایندگان مجلس شورای اسلامی اعلام شد

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان گفت: ثبت نام یازدهمین دوره انتخابات نمایندگان مجلس شورای اسلامی از فردا 10 آذر به مدت 7 روز از ساعت 8 صبح تا 6 عصر در حوزه های انتخاباتی انجام می شود.

محمد صادق بصیری ضمن تاکید بر اینکه انتخابات مظهر مشارکت مردم در سرنوشت آینده آنها است اظهار کرد: طبق اصل ششم قانون اساسی امور کشور با اتکا به آرا عمومی باید اداره شود. که مقام معظم رهبری هم در بیانیه‌ی مهم گام دوم بر این اصل که انتخابات در حقیقت برای تحققمشارکت‌هاو آزادی‌های سیاسی است تاکید فرمودند.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان افزود: با دستور وزارت کشور ثبت نام از داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات از فردا 10 آذر در کشور آغاز و  در استان کرمان در 9 حوزه انتخابی اصلی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه حوزه‌های انتخاباتی از ساعت 8 صبح تا 6 عصر به مدت 7 روز دایر هستند، می‌گوید: داوطلبان می‌توانند در حوزه انتخاباتی خود ثبت نام و یا به وزارت کشور مراجعه کنند.

بصیری تصریح کرد: داوطلبین باید دارای شرایط سنی حداقل 30 سال تمام و حداکثر 75 سال تمام و مدرک تحصیلی حداقل کارشناسی ارشد و یا معادل آن باشند.

وی ادامه داد: داوطلبان برای ثبت نام مدارک لازم  از جمله کپی تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی، مدرک تحصیلی و یک قطعه عکس 4*3 و برای آقایان کارت پایان خدمت به همراه داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان گفت: روند شکل گیری هیئت‌های اجرایی هم به مدت 6 روز از فردا آغاز و با شکل گیری این هیئت‌ها ما می‌توانیم تعداد شعب را هم مشخص کنیم.

بصیری اعلام کرد: انتخابات، از آغاز تا پایان 25 فرآیند دارد که تمام مراحل انتخابات امسال به جز مرحله شمارش رأی و اخذ رأی به صورت الکترونیکی است که احتمالاً در بعضی شهرستان‌های کشور به صورت تمام الکترونیک باشد.

به گفته وی حوزه‌های انتخاباتی اصلی عبارت‌اند از: حوزه شهرستان بافت برای شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه، حوزه بم برای شهرستان‌های ریگان، فهرج و نرماشیر، حوزه جیرفت برای شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد، حوزه رفسنجان برای رفسنجان، انار، حوزه زرند برای زرند و کوهبنان، حوزه سیرجان برای شهرستان‌های سیرجان و بردسیر، حوزه شهربابک، حوزه کرمان برای شهرستان‌های کرمان و راور، حوزه کهنوج برای شهرستان‌های کهنوج، منوجان، قلعه گنج، رودبار جنوب و فاریاب

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان تاکید کرد: از داوطلبین می‌خواهیم ثبت نام خود را به موقع انجام دهند و به مردم هم توصیه می‌کنیم مشارکت همه جانبه خودشان را داشته باشند همچنین به مجریان این فرآیند هم تاکید می کنیم که اصل بی طرفی، دقت و قانون مداری  و نهایتاً سلامت انتخابات را حفظ کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=37980
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.