درخواست نمایندگان کرمان در مجلس: امام جمعه بعدی هم معتدل باشد

اگرچه هنوز استعفای آیت الله جعفری به طور رسمی از سوی دفتر رهبری پذیرفته نشده، اما شنیده می شود حجت الاسلام علیدادی، امام جمعه فعلی کیش، به عنوان امام جمعه کرمان معرفی شود. بدین ترتیب رفتن آیت الله جعفری قطعی است.

همین امر نگرانی هایی را در بین مسوولان استان کرمان به وجود آورده است، چرا که به اذعان اکثر آن ها، آیت الله جعفری همواره بر خط اعتدال حرکت کرده. در طول 38 سال گذشته کمتر اظهارنظر جنجالی از سوی او مطرح شده و جعفری را به عنوان امام جمعه ای معتدل می دانند. این اعتدال آنقدر به دهن کرمانی ها مزه کرده که خواستار این هستند امام جمعه بعدی هم مشی اعتدالی داشته باشد.

صبح امروز در جلسه شورای اداری استان کرمان هم نمایندگان کرمان به این موضوع اشاره کردند.

از جمله آنکه حسین امیری خامکانی، رییس مجمع نمایندگان استان کرمان و نماینده اصلاح طلب مردم زرند و کوهبنان در مجلس گفت که ایشان به دنبال گسترش چتر انقلاب بوده نه به دنبال کاهش آن و استقلال و اعتدال از ویژگی های مهم آیت الله جعفری است.

محمد مهدی زاهدی، نماینده اصولگرای مردم کرمان و راور در مجلس هم گفت که با وجود اینکه کرمان از سیاسی ترین استان های کشور است اما در این وانفسای سیاست بازان، آیت الله جعفری وحدت را حفظ کردند. او با اشاره به اینکه مواضع آیت الله جعفری به یک جناح سیاسی نزدیک بود، اضافه کرد که اما ایشان هیچگاه از خط عدالت خارج نشد.

احمد حمزه، نماینده اصلاح طلب شهرستان های کهنوج، منوجان، فاریاب، قلعه گنج و رودبار جنوب در مجلس هم گفت که آیت الله جعفری نگین درخشان انگشتری دیار کریمان است. وی اضافه کرد که خداحافظی آیت الله، نشان دهنده زهد و وابستگی نداشتن به مقام است. او اعتدال امام جمعه مستعفی کرمان را شایسته بالاترین تقدیرها دانست و ابراز امیدواری کرد جانشین آیت الله جعفری دنبال کننده راه او باشد.

حبیب الله نیکزادی، نماینده اصلاح طلب مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس هم گفت که همه سیاسیون و احزاب آیت الله جعفری را قبول داشتند. وی اعتدال آیت الله را مایه دلگرمی مردم عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد که حجت الاسلام علیدادی به عنوان جانشین آیت الله جعفری، مشی اعتدالی را دنبال کند.

محمدرضا پورابراهیمی، نماینده اصولگرای مردم کرمان و راور، شهباز حسن پور نماینده اصولگرای مردم سیرجان و بردسیر، علی اسدی کرم، نماینده اصلاح طلب شهربابک و علیبرز بختیاری، نماینده مردم بافت، رابر و ارزوییه هم از مشی اعتدالی آیت الله جعفری تقدیر کردند.

مشی اعتدالی که نمایندگان کرمان به آن اشاره می کنند در این صحبت های علیرضا رزم حسینی، استاندار کرمان بهتر درک می شود:

در ۴ سال گذشته که من استاندار بودم، یادم نمی آید یک بار ایشان تماس گرفته باشد و سفارش کسی را بکند. در شرایطی که بحث فساد اقتصادی داغ است، آیت الله جعفری از نوادری است که پس از ۴۰ سال، انگی به او نمی چسبد.

رزم حسینی با اشاره به اختلافاتی که بعضاً در دیگر استان ها بین مسوولان و برخی ائمه جمعه دیده می شود، گفت که

آیت الله جعفری هیچگاه دخالت نکرد، بلکه نظارت کرد.  وحدت سیاسی استان با همین مشی اعتدالی که از آن باید به عنوان سبک «جعفریه» نام برد، حفظ شده است.

او به لغو سخنرانی علی مطهری در شیراز و مشهد اشاره کرد و گفت که

فضای باز سیاسی در کرمان نتیجه حضور آیت الله جعفری است. در مشهد و شیراز چه اتفاقاتی افتاد؟ در کرمان یک سخنرانی شخصیت های سیاسی لغو نشد.

آیت الله جعفری هفته گذشته در گفت و گو با «کرمان نو» در رابطه با مشی اعتدالی که در پیش گرفته گفته بود که

 من همواره سعی کردم معتدل باشم. نه افراطی بودم و نه تفریطی. راه افراط‌وتفریط بن‌بست است. اعتدال به معنای نادیده گرفتن مسؤولیت‌ها و تکالیف نیست. اعتدال به معنای دوری از افراط‌وتفریط است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=15224
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.