فیلتر تلگرام|#روحانی_بایست در توییتر داغ شد

عصر دیروز بود که دادستانی تهران دستور قضایی مسدودسازی پیام رسان تلگرام را که از سوی بازپرس شعبه دوم دادسرای فرهنگ و رسانه تهران صادر شده بود، منتشر کرد.

از ساعت یک بامداد امروز اپراتورهای همراه اقدام به مسدودسازی تلگرام کردند. اگرچه در دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای فرهنگ و رسانه تاکید شده بود اعمال مسدودسازی باید به‌نحوی اجرا شود که محتوای شبکه مذکور با هیچ نرم افزاری (اعم از فیلترشکن و نظایر آن) در کشور قابل دسترس نباشد، اما همچنان با فیلترشکن دسترسی به تلگرام امکان‌پذیر است.

همچنین اینترنت‌های خانگی نیز هنوز دست به مسدودسازی تلگرام نزدند.

با این حال برخی کاربران فارسی زبان توییتر با یادآوری وعده حسن روحانی، رییس جمهور ایران مبنی بر حق مردم به دسترسی به اطلاعات و حق انتخاب داشتن در فضای مجازی، با #روحانی_بایست از او می‌خواهند که به وعده‌های خود پایبند باشد.

ویدا در این خصوص نوشت که «آقای شما رئیس این جمهوری هستید، حتما توانایی ایستادگی در برابر حکم یک بازپرس شعبه فلان دادسرای فلان رو دارید»

از نظر فردین «تمام اتفاقات اخیر اعم از ,, , و برای گرفتن مردم به دولت است. ما پای انتخاب خود ایستاده ایم  »

یکی از کاربران هم اینگونه ناامیدی خود را از رییس جمهور نشان داده است:

هنوز دارید هشتک میزنید؟ رسما دلخوشی و امیدتون رو خریدارم

احسان بداغی، خبرنگار اصلاح طلب هم در توییتر خود نوشت که «آقای رئیس جمهور؛ سال گذشته در همین روزها مردم پشت شما ایستادند، چون احساس کردند شما در کنارشان ایستاده اید. حالا وقت آن است که یک بار دیگر این را نشان دهید، مهمتر از حفظ در این شرایط حفظ است. »

ناهید مولوی هم اینگونه به فیلترینگ تلگرام واکنش نشان داد: «آقای رییس‌جمهور هیچکدام از وعده‌ها عملی نشد و عدم فیلتر شدن آخرین سنگر شماست »

اگرچه هر لحظه به تعداد توییت‌هایی با #روحانی_بایست اضافه می‌شود اما به نظر نمی‌رسد دولت دوازدهم بتواند هواداران خود را در این زمینه راضی کند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=17527
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.