بعد از تهران و اصفهان


مالیات سنگینی که برای کرمان بسته شد!

به گفته مدیر کل اقتصاد و دارایی استان کرمان برای سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۲۳هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای استان در نظرگرفته شده که بیشترین مالیات کشور بعد از تهران و اصفهان است.

به گزارش کرمان نو، صادق سلطانی‌نژاد در نشست خبری با اصحاب رسانه میزان کل مالیات استان در سال ۱۴۰۱ را ۲۳هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد که طی ۵ ماه ابتدای سال ۹ هزار میلیارد تومان آن جذب شده است.
به گفته سلطانی‌نژاد، رقم ۲۳هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مالیات استان بعد از تهران و اصفهان در جایگاه سوم قرار دارد.
او در این جلسه متذکر شد که بایستی با مذاکره این رقم تعدیل شود و متناسب با تولید ناخالص داخلی و میزان درآمد سرانه مالیات گرفته شد.
او در پاسخ به سوال کرمان نو، اعلام کرد که تاکنون مبلغی از مازاد مالیات وصولی استان در سال گذشته که بیش از ۵هزار میلیارد تومان بوده برنگشته است.
همچنین او در پاسخ به سوال دیگری از این رسانه در خصوص میزان بازگشت حساب‌های شرکت‌های بزرگ به استان، گفت: سیستم بانکی روی این موضوع رقمی اعلام نکرده و ما قبلاً هم اعلام کردیم که مسئولین این شرکت‌ها در استان اختیار پاسخگویی ندارند، ولی طبق رقمی که بانک‌های استان از شرکت‌هایی مثل مس و گل گهر و غیره اعلام کرده، رقم‌ها جزیی است و هیچکدام از رقم های با اهمیت سپرده گذاری نشده است.
مدیر کل امور اقتصاد و دارایی استان کرمان در خصوص سهم استان از تامین مالی از بازار سرمایه اعلام کرد که اگر چه ارزش شرکت‌های بورسی استان بیش از ۱۰ درصد از بازار سرمایه است اما تامین مالی پروژه‌های بزرگ ما از این بازار حدود ۲ درصد بوده است.
به گفته سلطانی‌نژاد، از اعتبار هزار و ۲۱۷ میلیارد تومان اعتبار تسهیلات تبصره ۱۸ استان، صرفا ۸۰۰میلیارد ریال جذب شده است.
شایان ذکر است که مبلغ کل اعتبارات تبصره ۱۸ در کشور ۴۵ هزار میلیارد تومان بوده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=96066
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.