واکنش بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان به دخالت‌های نمایندگان در انتصابات استان


نمایندگان مجلس، استان را به نحوی بین خودشان تقسیم کرده‌اند

بسیج دانشجویی با همکاری مجمع عدالت‌خواه دانشگاه فرهنگیان استان کرمان در پی دخالت‌های بی مورد نمایندگان مجلس شورای اسلامی در انتصابات این استان بیانیه‌ای صادر کردند. در این بیانه‌ای گفته شده،‌ دانشگاه فرهنگیان جایی که مرتبا شاهد زد و بند‌های سیاسی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در استان برای تعین تیم مدیریتی دانشگاه و دخالت آنان در جزئی‌ترین امور آن مانند تعیین مسئول حراست و فرهنگی و ریاست دانشگاه هستیم.

متن این بیانیه بدین شرح است:

در نظام جمهوری اسلامی، پذیرش مسئولیت به معنای کامجوئی از قدرت نیست؛ به معنای قبول زحمات خدمت به مردم است؛ این معنای قبول زحمت است؛ معنای مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی این است. مقام معظم رهبری

پیشرفت و تعالی یک کشور مستلزم تحول در بافت نیروی انسانی آن می‌باشد. فلذا برای تحول در بافت نیروی انسانی و حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی، نیازمند اهتمام ویژه به نظام تربیت رسمی و عمومی می‌باشیم. در این میان معلم به عنوان اثرگذارترین عنصر در نظام تربیت رسمی و عمومی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. با توجه به نکات مطرح شده، دانشگاه فرهنگیان با رسالت تربیت معلم تراز انقلاب اسلامی به عنوان یک دانشگاه راهبردی و استراتژیک در نظام جمهوری اسلامی ایران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشد.

وقتی در مورد تحول در آموزش و پرورش که رکن اصلی آن دانشگاه فرهنگیان می‌باشد، صحبت می‌کنیم صحبت از تکمیل یکی از قطعات اصلی مبارزه انقلاب اسلامی است، موضوع تحول یک موضوع روشنفکرمآبانه نیست و به همین دلیل باید با مختصات انقلاب اسلامی تاویل و تفسیر شود؛ لذا به نظر می‌رسد اگر قرار است تحول را از این دریچه دنبال کنیم باید الزامات آن را هم بپذیریم. الزامات آن هم ورود افراد انقلابی با روحیه جهادی است، لذا لازم است گلوگاه‌های اصلی نظام تعلیم و تربیت شناسایی شود و به این امر در این گلوگاه‌ها مقید باشیم.

مهم‌ترین این گلوگاه‌ها دانشگاه فرهنگیان استان کرمان می‌باشد جایی که هنوز در تامین نیاز‌های اولیه یک دانشجو ناتوان است، جایی که هویت و رسالت یک دانشجوی تراز انقلاب به سخره گرفته شده است، جایی که هنوز عده‌ای از اساتید آن اصول و مبانی انقلاب اسلامی را قبول ندارند، استادی که علنا امام حسین (ع) و اصل دین را به راحتی زیر سوال می‌برد، در دانشگاهی که محل تربیت معلم آینده است متاسفانه شاهد انواع اقلام چوبی، پلاستیکی، سنگی و کرم در وعده‌های غذایی روزانه هستیم، جایی که تابستان گذشته موجب مسمویت بیش از ۱۳۰ دانشجو معلم شد که هنوز هیچ کدام از مسئولین پاسخگوی این سوء مدیریت خود در این مسئله نیستند، جایی که مرتبا شاهد زد و بند‌های سیاسی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در استان برای تعین تیم مدیریتی دانشگاه و دخالت آنان در جزئی‌ترین امور آن مانند تعیین مسئول حراست و فرهنگی و ریاست دانشگاه هستیم. نمایندگان مجلسی که استان را به چپاول خود درآورده اند؛ یکی در انتصابات استان دخالت بی جا می‌کند، آموزش و پرورش را برای خود می‌داند ودیگری در حوزه صنعت اعمال نفوذ می‌کند و … که گویا استان را به نحوی بین خودشان تقسیم کرده اند، فارغ از اینکه باید بدانند که چه نسبت به استان و چه کشور باید حکم صاحب خانه بودن را داشته باشند، اگر نماینده‌ای خواست سوء استفاده کند باید مقابل او بایستند نه اینکه خودشان هم به دنبال رانت و رانت خواری باشند.

ورود به جد هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شورای محترم نگهبان را حداقل حقوق قانونی خود می‌دانیم چرا که یک نماینده در وهله اول باید از فیلتر شورای نگهبان عبور کند و در وهله دوم در مقابل قرآن کریم سوگند یاد می‌کند که به قانون اساسی پایبند باشد و از آن حراست کند و عدم پایبندی به این سوگند، نمونه‌ای بارز از عدم پایبندی و عدم التزام عملی به اسلام و قانون اساسی است. یادآوری می‌کنیم که سال آینده انتخابات مجلس شورای اسلامی است و باید در تایید صلاحیت‌ها آن قدر قدرتمند عمل شود تا ریشه این دخالت‌های نابجا و غیرقانونی و سهم خواهی و رانت بازی نمایندگان خشکانیده شود.

در مقابل این زیاده خواهی نمایندگان، آنان را به صحبت‌های سال گذشته مقام معظم رهبری با نمایندگان مجلس شورای اسلامی رهنمود می‌کنیم:
«یکی از آسیب‌ها ورود نمایندگان در مسائل اجرایی است؛ فرض بفرمایید وارد شدن در اینکه مدیرکل فلان تشکیلات در شهر ما یا در استان ما مثلاً فرض کنید که چه کسی باشد، چه کسی نباشد؛ استاندار، فرماندار و از این قبیل. حالا یک وقت در مواردی یک حالت اضطراری ممکن است رخ بدهد که آن موارد استثنایی را من کاری ندارم، امّا به طور معمول نمایندگان محترم از این مسائل اجرایی باید کناره بگیرند، وارد شدن در این مسائل و با مسئول اجرایی در این زمینه گفتگو کردن و توافق کردن و امثال این‌ها خطراتی دارد؛ از این بایستی اجتناب بشود». این یعنی آقا و خانم نماینده دخالت‌های بی جا در انتصابات ممنوع؟!

گفته شد که مهم‌ترین گلوگاه نظام تعلیم وتربیت، دانشگاه فرهنگیان می‌باشد، جناب آقای دکتر صحرایی، ریاست محترم دانشگاه فرهنگیان کشور، شایسته دولتی که بنای روحیه انقلابی دارد این نیست که در دانشگاه فرهنگیان هنوز بانیان وضع موجود بر مسند مدیریت نشسته باشند، مگر شعار دولت انقلابی غیر از این بود که بانیان وضع موجود نمی‌توانند تغییر دهنده وضع فعلی باشند مگر غیر این بود که به دنبال گشت ارشاد آن هم برای مدیران بودند و …

جناب اقای دکتر دیگر مماشات در گلوگاه‌ها قابل پذیرش نیست، حدود یک سال و اندی از آغاز به کار دولت انقلابی گذشته و همچنان بسیاری از این گلوگاه‌ها در دست افرادی است که بار‌ها شاهد سوء مدیریت هایشان بوده ایم، افرادی که نهایت فهم شان از تحول، نصب دیتا پرژکتور در کلاس‌ها و منتهای آمال و آرزوهایشان سیستم آموزشی ژاپن و فنلاند است.

جناب اقای دکتر اکنون که با روی کار آمدن دولت انقلابی زمان تغییر و تحول در ساختار مدیریتی دانشگاه فرا رسیده است و باید مسببین وضعیت فعلی دانشگاه را ترک کنند، خواهشمندیم که با تصمیم گیری قاطع خود در مقابل دیو رانت و رانت خواری نمایندگان استان کرمان بایستید، ثابت کنید که برای تغییر و تحول بنیادین آمده اید، آمده اید که هویت و شان معلمی را زنده کنید، دنبال کار نمایشی نیستید آمده اید که کار انقلابی جدی قاطع انجام دهید، آمده اید که دست همه نمایندگان مجلس را از دخالت‌های بی جا در انتصابات دانشگاه فرهنگیان قطع کنید چرا که متاسفانه در کوچه پس کوچه‌های این جامعه اندک اندک صدای خرد شدن استخوان‌های نظام تعلیم و تربیت را در نزدیکی گوش مان احساس می‌کنیم. امیدواریم که عزم و اراده جدی شما مبنی بر تغییر و تحول را در آینده بسیار نزدیک شاهد باشیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=99099
1 نظر
  1. علی صفار می گوید

    لعنت بر نیروهای انحصار طلب ضمنا نمایندگان مجلس کرمان هم از طیف و جناح بیانه دهندگان هستند که خود معترف هستند برای خدمت نیامده اند بلکه برای تصاحب کرسیها آمده اند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.