پورابراهیمی خواستار تصویب اولویت‌دار طرح شفافیت آراء نمایندگان شد

نماینده کرمان در مجلس از همکاران خود خواست‌ با تصویب اولویت‌دار بررسی طرح شفافیت آراء نمایندگان موجبات تسری این موضوع را به سایر قوا و ارکان نظام فراهم کنند.

یکی از طرح‌هایی که در ابتدای تشکیل مجلس یازدهم با امضای 170 نماینده شکل گرفت موضوع شفافیت عملکرد نمایندگان بود. محمدرضا پورابراهیمی نماینده کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه 12 بهمن) و در جریان بررسی درخواست تعدادی از نمایندگان برای بررسی اولویت‌دار طرح شفافیت آراء نمایندگان گفت: در مجلس یازدهم مطالبه جدی از مردم برای ایجاد عملکرد شفاف در حوزه مأموریت‌های نمایندگان شکل گرفت.

نماینده کرمان و راور در مجلس تصریح کرد: آنچه در شفافیت درباره عملکرد است کار اول مجلس در این بخش است و باید گام‌های بعدی را درباره عملکرد دولت و ارکان نظام عملیاتی کنیم که یکی از بخش‌ها و گام‌های اصلی و عملکردی نظام برای توسعه و پیشرفت محسوب می‌شود و امکان ندارد که از شفافیت عملکرد بگذریم.

پورابراهیمی اظهار داشت: امروز در دنیا تجربه نشان داده که برای جلوگیری از تخلفات و مبارزه با مفاسد اقتصادی شفاف بودن اطلاعات اقتصادی از اهمیت بالایی برخوردار است.

او  تأکید کرد: امروز مردم از مجلس یازدهم انتظار دارند که با اولویت‌بیشتری طرح شفافیت آراء به تصویب رسیده و آن را در حوزه‌های مختلف تسری دهیم به همین دلیل باید بتوانیم بستر شفافیت را از بستر سیاسی و از مجلس آغاز کنیم و به دیگر بسترها تسری دهیم.

نماینده کرمان و راور در مجلس گفت: در شفافیت عملکرد نمایندگان و سایر ارکان نظام باید بستری برای جلوگیری از تخلفات در نظام متناسب با مأموریت‌های مجلس انقلابی که مقام معظم رهبری فرموده‌اند ایجاد کنیم./فارس

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=63635
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.