پورابراهیمی: نگفتم فدایی نمی‌تواند استاندار شود

محمدرضا پورابراهیمی به «کرمان نو» گفت که من گفتم که در دیداری که با آقای فدایی، سرپرست استانداری کرمان داشته‌ام ایشان گفتند که به دلیل مجوز اقامت موقتی که تا پایان شهریورماه برای کانادا داشته‌ام احتمالا حکم استانداری زده نشده است.

وی ادامه داد من تنها این موضوع را منتقل کردم و حرفی از اینکه آقای فدایی امکان استاندار شدن ندارد، نزدم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت که به دنبال مطرح‌شدن موضوع اقامت موقت سرپرست استاندار کرمان از سوی خودشان پیگیر تعیین تکلیف سریع وضعیت مدیریت استانداری بودیم اما از سوی وزارت کشور اعلام کردند  که باید تا زمان ابلاغ قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان به دولت صبر کنیم. اینجا

او گفت که : این در صورتی است که قانون منع بکارگیری بازنشستگان ربطی به استانداری کرمان ندارد به دلیل اینکه آقای رزم حسینی سه ماه قبل استعفا داده است. آن زمان بحثی در خصوص این قانون نبود و باید وزیر کشور زودتر از این‌ها گزینه‌ای را معرفی می‌کرد.

پور ابراهیمی در ادامه گفت که انتخاب استاندار وظیفه نمایندگان نیست و نباید استاندار را تعیین کنند. این وزارت کشور است که گزینه‌هایی را پیشنهاد می‌دهد و نمایندگان بررسی و اعلام نظر می‌کنند.

وی تاکید دارد که استاندار کرمان باید فردی بومی، توسعه‌طلب باشد و همچنین بتواند از بروکراسی اداری جلوگیری کند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: موافقت خود را به وزیر کشور در  مورد گزینه‌ای که خصوصیات فوق را داشته باشد اعلام می‌کنیم.

پورابراهیمی معتقد است درصورتی‌که استاندار انتخاب مجمع نمایندگان استان باشد جایگاه نمایندگی به‌عنوان سوال‌کننده و پیگیری مشکلات مردم مخدوش می‌شود.

وی ادامه داد پس از استعفای آقای رزم حسینی از استانداری کرمان نمایندگان مجمع دو گزینه را پیشنهاد دادند . یکی آقای حسن‌پور و دیگری آقای فدایی.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس افزود: ازآنجایی‌که دولت مخالف انتخاب استاندار از میان نمایندگان مجلس از هر طیف و جناحی است و تاکنون نیز این کار را انجام نداده، گزینه‌های پیشنهادی مجمع نمایندگان استان به آقای فدایی معاون استاندار سابق و سرپرست فعلی استانداری کرمان محدود شد.

پورابراهیمی گفت که طبعا برای تایید آقای فدایی از سوی وزارت کشور باید مسیری طی می‌شد اما این روند چند ماه طول کشید که من با وزیر کشور صحبت کردم و بعدازآن و زمانی که خدمت آقای فدایی رفتیم موضوع مجوز اقامت موقت ایشان در کانادا تا پایان شهریورماه مطرح شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=19760
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.