در شهرستان‌های فهرج و فاریاب ساختار اداری و نیروی انسانی وجود ندارد


گلایه استاندار کرمان از کمبود نیرو در شهرهای جدیدالتاسیس

استاندار می‌گوید: وقتی شهرستانی ایجاد می‌شود، مجوز استخدام باید ضمیمه آن باشد.

استاندار کرمان از کمبود نیروی انسانی در شهرهای جدیدالتاسیس استان گلایه کرد و گفت: در شهرستان‌های فهرج و فاریاب ساختار اداری و نیروی انسانی وجود ندارد و وقتی شهرستان ایجاد می‌شود، مجوز استخدام باید ضمیمه آن باشد.
محمدمهدی فداکار در جلسه شورای اداری استان که با حضور معاون رییس‌جمهور برگزار شد اظهار کرد: ادارات ثبت اسناد و آموزش پرورش نیروی انسانی می‌خواهند و خواهشمندیم تکلیف نیروهای جدید استخدام شده از طریق آزمون هم مشخص شود.
او به وعده‌ی رییس‌جمهور در سفر به شرق استان اشاره کرد و گفت: استقرار کامل دستگاه‌های اجرایی مانند جهاد کشاورزی و بهزیستی مطالبه مردم بم است و این دستگاه‌ها باید تقویت شوند.
نماینده عالی دولت در استان به نبود توازن در پرداخت‌های بخش دولتی گفت: امیدواریم در دولت در خصوص این موضوع تدبیر شود ضمن اینکه در کشور دلیل کارشناسی کم، از قوانین برداشت متفاوت می‌شود است که در اجرا با چالش مواجه می‌شویم.
فداکار چالش‌های استان کرمان‌ را آب، کشاورزی و توسعه نامتوازن عنوان کرد و افزود: کرمان اقتصاد متنوعی دارد و ۳ بخش اصلی، معدن، کشاورزی و گردشگری است که در سال‌های اخیر معدن برجسته شده و بخش‌های دیگر زیر چتر معدن دیده نمی‌شود و توجه نمی‌شود.
او افزود: کشاورزان هر سال گرفتاری دارند و در تلاشیم کشاورزان را به الگوی کشت مناسب قانع کنیم و در برخی محصولات از جمله کلزا قبل از فصل کشت سرمایه‌گذاری شود.
فداکار اضافه کرد: خیلی از شهر با چالش آب شرب و کشاورزی مواجه هستند، آب کشاورزی در مناطقی به دلیل عمق زیاد چاه شور شده و غیر قابل استفاده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=96060
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.