ایجاد ۲۵۰۰ شغل با اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان

به گفته مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی کرمان اجرای موفق این طرح می‌تواند برای ۲۵۰۰ نفر در استان کرمان شغل پایدار ایجاد کند.

 ۱۵ آبان ۱۳۹۹بود که دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان کرمان با رویکرد پایدارسازی مشاغل خانگی با اتصال به بازار در جهاد دانشگاهی استان کرمان افتتاح شد.

در این طرح به متقاضیان مشاوره‌هایی به صورت عمومی و تخصصی و همچنین آموزش‌های عمومی و تخصصی متناسب با علایق و توانمندی‌ها طراحی شده که کاملاْ رایگان است.

افراد جویای کار، صاحبان مشاغل خانگی، خانم‌های خانه‌دار و زنان سرپرست خانوار می‌توانند در این طرح ثبت‌نام کنند و از مزایای رایگان این طرح که شامل؛ آموزش، توانمندسازی، مشاوره، بازاریابی محصول، فروش محصول و ثبت برند بهره‌مند شوند.

 مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی کرمان به تشریح جزئیات طرح ملی توسعه مشاغل خانگی پرداخت.

“ایمان حسامی” در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه این طرح در ۳۱ استان کشور توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان کارفرما و ناظر و جهاد دانشگاهی به عنوان مجری طرح در حال اجراست، گفت: اجرای موفق این طرح می‌تواند برای ۲۵۰۰ نفر در استان کرمان شغل پایدار به ارمغان داشته باشد.

وی یادآوری کرد: این طرح ابتدا به صورت آزمایشی در ۹ استان کشور اجرا شد و پس از بازیینی و رفع نواقص، اجرای آن به شکل سراسری در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی کرمان بررسی، شناسایی، اولویت‌بندی مزیت‌ها و هماهنگی‌های اولیه را فاز نخست این طرح معرفی کرد.

او اضافه کرد: در این فاز، امکانات موجود شهرستان‌ها، نقاط ضعف، قوت، فرصت و تهدید شهرستان‌ها شناسایی شده است و در این فاز باید هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی شکل بگیرد و افراد برای ثبت‌نام در سامانه INHB.ir هدایت شوند.

وی افزود: رشته‌های مدنظر برای ایجاد اشتغال در قالب مشاغل خانگی در این سامانه قابل مشاهده است که البته امکان اضافه کردن دیگر رشته‌ها وجود دارد و در این باره محدودیتی وجود ندارد اما منطقی آن است که رشته‌ها براساس مولفه امکان اتصال به بازار انتخاب شود.

مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی کرمان با تاکید براینکه تمام مراحل اجرای این طرح رایگان است و کسی حق دریافت وجه از متقاضیان ندارد، ادامه داد: در کنار افراد گروه هدف، پیشران‌هایی باید معرفی شوند که این پیشران‌ها نیاز به شناسایی و ثبت نام در سامانه و هدایت دارند.| ایسنا

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=59048
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.