وام ۱۰۰ میلیون تومانی مشاغل خانگی در کرمان با استقبال مواجه نبود

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری کرمان گفت: محدودیتی برای پرداخت تسهیلات به متقاضیان مشاغل خانگی در این استان نداریم اما متاسفانه تا این لحظه استقبال چندانی از این تسهیلات نشده است.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، حسین مهرابی روز پنجشنبه در نشست گروه کاری اشتغال استان کرمان با اشاره به نشستی با مدیرعامل بانک رسالت اظهار داشت: تسهیلات تا سقف حداکثر یکصد میلیون تومان به ۱۲ هزار نفر پرداخت می‌شود که بانک رسالت در صورت تکمیل این میزان هم تمامی متقاضیان جدید را پوشش می‌دهد.

وی با اشاره به سهمیه هر دستگاه برای معرف افراد به منظور دریافت این تسهیلات اظهار داشت: سهمیه بسیج سازندگی ۳۰۰ نفر تعیین شد که بیش از یکهزار نفر برای دریافت تسهیلات خانگی به بانک رسالت معرفی کرده و نزدیک به ۵۰۰ نفر تکمیل پرونده شده است.

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری کرمان بیان کرد که برخی دستگاه‌ها تاکنون معرفی نداشته اند اما بعضی دیگر خوب عمل کرده‌اند.

مهرابی گفت: نزدیک سه ماه از آغاز پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی در استان کرمان می گذرد که تمام توان صرف این حوزه است، دروازه های ورودی زیادی همچون فرمانداری و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی را برای معرفی واجدان شرایط به این بخش وارد کردیم و زحمات زیادی هم انجام شده تا به یک جمع بندی نهایی رسیده ایم.

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری کرمان با بیان اینکه پیشنهاد می شود اعتبارات ۱۶ شهرستان شمال و هفت شهرستان جنوب جداگانه پرداخت شود، گفت: همچنین در این زمینه اعتقاد دارم که قید و محدودیت توزیع را ناکارآمد می‌کند.

متقاضیان مشاغل خانگی و خرد باید از طریق پلتفرم (سامانه) بانک رسالت اقدام کنند

مهرابی تصریح کرد: متقاضیان مشاغل خانگی و خرد باید از طریق پلتفرم (سامانه) بانک رسالت اقدام کنند و معتقدم که بانک در این حوزه قدرتمند ورود کرده است.

وی افزود: ظرفیت ۱۲ هزار تعهد شغلی بانک رسالت در حوزه مشاغل خانگی استان کرمان ایجاد شده که اگر با سرعت خوبی پیش نرود، مشاغل خرد و کارگاهی نیز به آن اضافه می‌شود.

مهرابی یادآور شد: همچنین بانک رسالت غیر از این تعهد ۱۲ هزار شغل بخش خانگی، به عنوان معین اقتصادی بخش گلباف کرمان طی برنامه ای تحقق ۳۲ هزار شغل طی ۲ سال و بنیاد برکت ۶ هزار فرصت جدید شغلی را برعهده گرفته است.

وی ادامه داد: معرفی به بانک در حال انجام و دبیرخانه این بخش اتاق بازرگانی استان کرمان است.

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری کرمان در بخش دیگری از سخنانش اضافه کرد: استان کرمان فاقد هرگونه شرکت حمل و نقل و بین المللی است که بایستی بتوانیم باتوجه به ظرفیت ها حتی به صدور شرکت های حمل و نقل بپردازیم و این کار از طریق شرکت های خارج از استان هم انجام می شود.

مهرابی افزود: اتاق بازرگانی کرمان تلاش دارد ۲ شرکت حمل و نقل خارجی در استان کرمان سرمایه گذاری کند که اگر در این زمینه تسهیلاتی ارائه شود کمک کننده است.

معرفی ۴ هزار متقاضی اشتغال خانگی به بانک رسالت

به گزارش ایرنا رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان نیز در این نشست با بیان اینکه نزدیک به چهار هزار نفر از مجموع ظرفیت ۱۲ هزار نفری اشتغالزایی خانگی را برای دریافت تسهیلات به بانک رسالت معرفی کردیم گفت: ساختار مشاغل خانگی سازماندهی شده اما با کمبود تقاضا روبه رو هستیم.

سیدمهدی طبیب زاده اتاق هماهنگ کننده جذب مشاغل خانگی است افزود: برای ۱۲ هزار فرصت شغلی هم اکنون مشکل اعتبار نداریم اما برخی دستگاه ها جدیت لازم را در جذب این اعتبارات ندارند.

وی با اشاره به جذب ۴۷ میلیارد تومان اعتبار در حوزه مشاغل خانگی استان کرمان از محل اعتبارات بانک رسالت گفت: نباید این اعتبار به انحراف برود اما با کمبود تقاضای دریافت تسهیلات مواجهیم.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان تاکید کرد: برخی دستگاه ها هیچ فردی را معرفی نکردند که بایستی همه همت کنند تا بتوانیم از این فرصت نهایت استفاده را ببریم.

وی افزود: این ظرفیت با رایزنی مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان کرمان با معین های اقتصادی شکل گرفته و در این خصوص مدیرعامل بانک رسالت به دنبال مانع تراشی نیست و فرصت گراست که امیدواریم ۱۲ هزار شغل اعلامی ایجاد شود.

این مسئول تصریح کرد: اتاق بازرگانی استان کرمان می خواهد تداوم شغل را کنترل کند و این فرایند، حرفه ماست که باید اشتغال در بستر پایدار قرار گیرد.

طبیب زاده عنوان کرد: شبکه بازار مجازی بانک رسالت امکانی به وجود آورده که محصول تولیدی با کیفیت خوبی در بازار عرضه شود، دستگاه قضایی، استانداری کرمان و بانک، همه پای کار آمدند که ۱۲ هزار شغل خانگی در استان کرمان ایجاد کنند.

۲ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل پشتیبان تخصیص یافت

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان نیز در این نشست گفت: استان کرمان در رتبه ۲۵ مشاغل پشتیبان کشور قرار دارد و سال گذشته افرادی که بتوانند تسهیلات پشتیبان را دریافت کنند نداشتیم، اما امسال مبلغ ۲ میلیارد تومان به این حوزه اختصاص یافته است.

رضا اسماعیلی ادامه داد: این مشاغل جذابیت بیشتری دارد و اشتغال آن پایدارتر است و پرداخت تسهیلات به افراد مستقل در صورت توسعه فعالیت ها مانعی ندارد.

وی با اشاره به تخصیص ۴۷ میلیارد تومان در حوزه مشاغل خانگی استان کرمان افزود: در صورتی که این اعتبار جذب شود، ۴۷۰ نفر اشتغالزایی در استان می شود که این اعتبار به افراد واجد شرایط پرداخت می شود.

اسماعیلی بیان داشت: در پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی باوجود همکاری معین های اقتصادی امسال دستمان باز است.

گفتنی است، در این جلسه تعهدات دستگاه های اجرایی برای معرفی متقاضیان دریافت مشاغل خانگی و اقدامات آنها و نیز موانع پیش روی جذب اعتبارات تسهیلات بررسی شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=75916
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.