شهرستان بم تنها ۳۴ درصد از تعهد اشتغال خود را محقق کرده است

کرمان‌نو-مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در سال جاری شهرستان بم تنها ۳۴ درصد از تعهد اشتغالش را محقق کرده است و از نظر درصد ثبت در سامانه رتبه خوبی ندارد .

به گزارش روز دوشنبه کرمان‌نو مجتبی مصباح در کارگروه رفع موانع تولید شهرستان بم بیان کرد:سال جاری تعهد اشتغال این شهرستان سه هزار و۴۱۷ نفر است که از نظر تعداد افراد ثبت در سامانه رتبه ششم را در استان دارد.

او خاطرنشان کرد:اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمان سال گذشته با ایجاد ۵۰ هزار شغل ۱۲۳ درصد ایجاد اشتغال داشت که رتبه اول کشور را به دست آورد و به همین نسبت میزان بیکاری ما ۲.۵درصد کاهش یافت.

وی افزود: در سال جاری تعهد ما ۱/۵ برابر شد و به۶۰ هزار و۳۷۴ نفر رسید که بخشی از آن به رفع عامل کرونا و دیگری افزایش تسهیلات مربوط است زیرا این موارد زنجیروار به یکدیگر متصل هستند.

مصباح اظهارداشت: بخش اعظمی از اشتغالهای ایجاد شده در نیمه دوم رخ می دهد اما اگر به نسبت بخواهیم نگاه کنیم شهرستان بم از متوسط پایین تر است .

اشتغال بحث اول کشور است 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی توضیح داد: اشتغال بحث اول کشور است و کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری در هر شهرستان یک کار جمعی و تیمی است و همگی به میزان سهمیهای که از امکانات کشور در اختیار داریم در این امر دخیل هستیم .

او افزود: بخشی از رفع موانع تولید به اشتغال برمیگردد و قصد دارد که مشکل اجتماعی بیکاری که ریشه بسیاری از مفاسد و مشکلات است .

مصباح ادامه‌داد: حساسیت موضوع اشتغال و کارگروه رفع موانع تولید بعد از شورای تامین بالاترین حساسیت است و بخشی از مشکلات شورای تامین هم به دلیل همین بیکاری است که بستر بخشی از ناامنی ها به شمار می رود.

او می گوید شهرستان بم نیز مستعد است و در حوزه کشاورزی که رونق داشته در حوزه صنعت نیز دارای رونق است .

 ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار مشاغل خانگی برای بم ابلاغ شده است

او خاطرنشان کرد: در حوزه مشاغل خانگی اعتباری براساس عملکرد سنوات گذشته و استعدادهای شهرستان و درجه محرومیت ، تقسیم بندی شده و به شهرستان ها ابلاغ شده که برای شهرستان بم مبلغ چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان ابلاغ شده است.

به گفته او اگر شهرستانی بتواند تا پایان مهرماه اعتبار ابلاغ شده را جذب کند از محل سهمیه شناور نیز مجدد مبلغی برای آن شهرستان اختصاص پیدا خواهد کرد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمان اضافه کرد: با توجه به اینکه هنوز تا پایان مهر ماه ۲۰ روز دیگر باقی است اما شهرستان بم توانسته تمام اعتبار را جذب کند و به همین دلیل مبلغ یک میلیارد تومان دیگر به سهمیه شهرستان بم اضافه خواهد شد.

مصباح تاکیدکرد: اگر طرح های پشتیبان خوب ارایه شود از محل تسهیلات مشاغل خانگی استان نیز تسهیلاتی به شهرستان اختصاص پیدا خواهد کرد.

مشاغل خانگی ماندگاری شغل ندارند 

او تصریح کرد: در بحث مشاغل خانگی تجربه پرداخت تسهیلات از ۲۰ سال قبل داریم اما متاسفانه ماندگاری شغل در برخی از تسهیلات نبوده و بعد از دریافت تسهیلات شغل از بین رفته است.

او تاکیدکرد: یکسری از صنایع غذایی در کشور که شبکه بهداشت باید تک تک آن را کنترل میکرد از لیست مشاغل خانگی حذف شده و این موضوع ربطی به استان ندارد به طور مثال بسته بندی خرما جزو مشاغل خانگی از لحاظ بهداشتی قابل کنترل نبوده است .

او اضافه کرد: میزان اعتبارات تبصره ۱۸ دو تا سه برابر در استان افزایش یافته است و اگر کسی طرح خوب ارایه دهد می تواند از ابلاغ ۱۴۰۱ جذب کند

مدیر کل تغاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان افزود: با توجه به اینکه بیش از ۳۰ هزار نفر بیمه شده اصلی در سطح شهرستان داریم و تقاضای بیمارستان تامین اجتماعی را دارند که مصوبه ای در حد وزارتخانه نیاز دارد و ما موضوع را به عنوان یک تقاضای حق منعکس و پیگیری خواهیم کرد.

مصباح در مورد بحث خدمت رسانی دستگاه‌های دولتی گفت: شرایط کشور به گونه‌ای است که روی جزییترین مسایل و موضوعات ذره بین می گذارند و آن ضعف را صدبرابر نشان می‌دهند تا موج نارضایتی را نشان دهند .

به گفته او هیچ کدوم از رسانه‌های خارجی به اندازه یک کارمند بداخلاق و ناکارآمد برای ایجاد نارضایتی کارآمدی نخواهد داشت .

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=97277
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.