تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در کرمان کم است

عضو هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری گفت: در استان کرمان ۵۴ شرکت دانش بنیان فعالیت می کنند که آمار پایینی است و حتما باید بیشتر شود.

بعد از ظهر امروز چهارشنبه ششم شهریور، کنفرانس خبری‌ صندوق نوآوری و شکوفایی کشور در خصوص طرح های تسهیلاتی و حمایتی شرکت‌های دانش بنیان و‌ فناوری استان کرمان با حضور عضو هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار شد.

عضو هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری ضمن اشاره به اینکه کشور در حال گذر از اقتصاد «منبع‌محور» به اقتصاد «دانش‌محور» است، گفت:بیش از 4500 شرکت دانش بنیان در کشور فعالیت می کنند  و حدود 90هزار میلیارد تومان گردش مالی دارند.
«خطیبیان»گفت: «صندوق نوآوری و شکوفایی برای حمایت از شرکت های دانش بنیان در سه بخش،پرداخت تسهیلات،سرمایه گذاری  و توانمندسازی، خدمات ارائه می کند.

وی در ادامه افزود: در استان کرمان 54 شرکت دانش بنیان فعالیت می کنند که با وجود حدود 116 مرکز آموزشی و بیش از 6000 دانشجو، آمار پایینی است و حتما باید بیشتر شود.

«خطیبیان» در جواب سوالی در رابطه با تعداد اشتغال‌های ایجاد شده به وسیله شرکت‌های دانش بنیان گفت: «142هزار اشتغال در زمینه های مختلف در سطح کشور به وسیله شرکت‌های دانش بنیان ایجاد شده است.»

«مجید نورانی» مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری استان کرمان در مورد فعالیت صندوق پژوهش و فناوری استان در این جلسه گفت: صندوق پژوهش و فناوری استان کرمان از سال97 با همکاری سه دانشگاه، بخش خصوصی و پارک علم و فناوری استان، کار خودش را آغاز کرده و تا پایان سال97 به 11 شرکت تسهیلات داده است.«مجید نورانی» افزود: 35 شرکت دانش بنیان نیز در حال تشکیل پرونده و دریافت تسهیلات هستند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=33336
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.