سایه محرومیت در شهرستان های شرق و جنوب کرمان

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، یحیی صادقی صبح امروز در جلسه معرفی روستاهای محروم استان کرمان در جمع خبرنگاران گفت: مردم این منطقه در اوج مظلومیت، صبورانه شرایط را تحمل می‌کنند و در سفرهایی که به این مناطق داشتیم به‌دنبال رفع بخشی از مشکلات آنها هستیم.
مدیرکل کمیته امداد استان کرمان با اشاره به اینکه رسانه‌ها نقش مهمی در معرفی نقاط محروم و رفع مشکلات مردم دارند افزود: اگر این مناطق به‌خوبی شناسانده شود تاثیرگذاری بسیار خوبی دارد.
وی با بیان اینکه در 120 کیلومتری قلعه‌گنج بخش چاه‌دادخدا مشکلات زیادی وجود دارد بیان کرد: خشکسالی در آن منطقه باعث محرومیت بسیار سختی شده است که عمدتا هم در آن منطقه زنان و فرزندان خردسال زندگی می‌کنند.
صادقی با اشاره به اینکه دمای هوا در آن منطقه به بالای 55 درجه هم می‌رسد گفت: متاسفانه مردم این منطقه با وجود نبود برق و با امکانات بسیار کم و در داخل کپر زندگی می‌کنند.
وی با بیان اینکه پیشنهاد جابه‌جایی و اسکان در محلی دیگر هم به آنها داده شده است افزود: اما مردم این منطقه حاضر نیستند محل اقامت خود را ترک کنند.
مدیرکل کمیته امداد استان کرمان با اشاره به اینکه در حال حاضر بخشی از وسایل ضروری آنها را تامین کردیم بیان کرد: با وجود همه این اقدامات اما مشکلات زیاد در این منطقه وجود دارد و نیازمند حضور خیران و مسئولان هستیم.
وی با بیان اینکه کمیته امداد متولی رفع همه مشکلات مردم این منطقه نیست تصریح کرد: جای بهداشت و درمان، شرکت‌های زیرساختی و سایر نهادها در این مناطق خالی است.
صادقی با اشاره به اینکه همه اهالی این روستا را تحت پوشش کمیته امداد آوردیم و مجوز آنها را هم گرفتیم گفت: متاسفانه عده‌ای از اهالی این روستا شناسنامه ندارند و یارانه هم دریافت نمی‌کنند.
وی با بیان اینکه در سفر رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور به کرمان اجازه نمی‌دادند که صحبت کنیم افزود: مردم در این مناطق شرایط بسیار سختی را تحمل می‌کنند که باید در اسرع وقت حل شود.
مدیرکل کمیته امداد استان کرمان با اشاره به اینکه در استان کرمان چهار دهستان با ضریب نه محرومیت داریم گفت: از این دهستان‌ها، سه دهستان در قلعه‌گنج است و یک دهستان در شهرستان ریگان است.
وی با بیان اینکه 11 دهستان با ضریب هشت محرومیت در استان کرمان وجود دارد بیان کرد: 50 درصد افراد تحت پوشش کمیته امداد استان کرمان در مناطق محروم زندگی می‌کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=19266
1 نظر
  1. علی می گوید

    توجه..توجه. اگرکسی ازآقازاده هااین متن راخواند!
    دردل مردم روستاههای کرمان”><
    ولی مثل معروف هست که میگه:
    کی به کیه/کلا هوا تاریکیه?

    سلام ماکرمانیها،ازدیر،بازموردبی توجهی مسئولان بودیم وهستیم اون ازبخش کپرنشینها،اینجا هم در،روستای،رحیم آبادبخش چترود،پسته بودفراوان،ولی خشکسالی های،پیاپی،80درصددرختان راخشک کرده20درصدباقیمانده هم بازدهی ندارند،همه بیکارشدندچون همه شغل پدرانشان رادنبال کرده اندوحالاباازبین رفتن کشاورزی وبالارفتن سن هاونداشتن مدرک،سنین دردهه های50و60همه بیکارندوبرای به دست آوردن نان سفرهاهرکاری مجبورندانجام دهندچه مردهاوچه زنها،وهمه باداشتن،3تا4فرزندچکارکنند؟کمیته،بهداشت،وارگانهای دولتی هم که میگویندبودجه نیست،ولی معدن،فولادهمین کنارگوشمان مال،آقازاده هاست،رسانه ها هم که ماشاالله به جونشان فقط دنبال سوژه هستندچرانمی آیندودرد،دل مردم رابه گوش دولتمردان نمیرسانندوپوشش خبری نمیدهندومثل اخبار20/30چراازمسئولان جواب نمیخواهند؟؟؟؟؟بیخیال هاازگرسنگی همدیگررامیخوریم مرغ11/200هزاری که نمیتونیم بخوریم گرانی بیدادمیکند،هیچ کس هم دراین مملکت نیست که فقط بگویدچراگرانی خداکسانی راکه باعث این بدبختی مردم شده اندرا،داغدار،اهل وایالشان کندتابفهمندکه مردم هم زن وبچه دارند،،رهبرا،اجازه بده تالبیک گوییم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.