اختصاص 7 میلیارد تومان برای مرمت بناهای تاریخی بم

غلامرضا فرخی در مراسم تودیع و معارفه مدیران سابق و جدید پایگاه میراث جهانی بم و منظر فرهنگی اظهار کرد: در حال حاضر کارخانه حناسایی، خانه عامری، بازار، مسجدو کاروانسرا وکیل با اعتبار 7 میلیارد تومان در حال مرمت و بازسازی هستند.
وی با بیان اینکه کلیه اعتبارات مرمتی سالجاری شهرستان بم به صورت پیمانی تخصیص یافته است، تصریح کرد: تلاش می شود با تغییر کاربری بناهای تاریخی این شهرستان زمینه برای اشتغال زایی فراهم شود.
فرخی با اشاره به اینکه از ابتدای سالجاری تاکنون مجوز راه اندازی 2 مجتمع گردشگری در شهرستان بم صادر شده است، تاکید کرد: مراحل قانونی صدور مجوز راه اندازی 2 مجتمع گردشگری دیگر نیز در دست پیگیری است.
وی از فعالیت 21 اقامتگاه بوم گردی در شهرستان بم خبر داد و افزود: در حال حاضر 4 هتل، 3 مهمانپذیر و 9 دفتر خدمات مسافرتی در این شهرستان فعال هستند که وجود این قبیل زیرساخت ها می تواند به رشد و توسعه صنعت گردشگری منطقه بسیار کمک کند.
مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان اینکه براساس ضوابط طرح جامع مدیریت منظر فرهنگی بم، مرمت و بازسازی ارگ تاریخی حدود 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، اظهار کرد: باید از ظرفیت جهانی این اثر تاریخی در راستای توسعه همه جانبه  شهرستان بم بهره برده شود.
وی با تقدیر از خدمات مدیر سابق پایگاه میراث جهانی بم، خاطرنشان کرد: امروز ارگ تاریخی بم در وضعیت پایداری قرار دارد و باید با انجام تبلیغات ملی و فراملی زمینه بازدید بیش از پیش گردشگران داخلی و خارجی از این اثر ثبت جهانی را فراهم آورد.
آنطور که ایسنا می‌نویسد در پایان این مراسم با حضور مدیر پایگاه های ثبت جهانی سازمان میراث فرهنگی کشور از خدمات چندین ساله دکتر افشین ابراهیمی تقدیر و مهندس محسن موحدی به عنوان مدیر جدید پایگاه ثبت جهانی بم و منظر فرهنگی آن معرفی شد.
انتهای پیام/
لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=19270
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.