منتظر ابلاغ وزارت کشور هستیم

پس از خوابیدن تب و تاب انتخابات و گذشت چند هفته، صحبت پیرامون شروع کار شورای پنجم آغاز شد. در ابتدا قرار بود که شورای پنجم از ۱۲شهریور آغاز به کار می‌کند، اما گفته شد براساس قانون مصوب مجلس در بهمن ۹۵ شروع به کار این شورا ۱۴ مرداد خواهد بود. منتخبین شورای پنجم که برای تعیین شهردار و در دست گرفتن سکان شورا برای شهریور ماه برنامه ریزی کرده بودند وقتی که قرار بر آغاز کار از مرداد شد کمی سردرگم شدند اما برخی از آنها به کرمان‌نو گفتند که برای انتخاب شهردار مشکلی ندارند گزینه‌های انتخاب شهردار مشخص است و ظرف چند روز به مردم اعلام می‌شود. رئیس شورای چهارم که منتخب مردم در دوره پنجم هم هست به کرمان‌نو گفت برای انتخاب شهردار مشکلی نداریم در جلسه دوم شورا شهردار تعیین می‌شود. حالا باز پس از گذشت چند روز خبری منتشر شد که آغاز به کار شورای پنجم ۱۲شهریور خواهد بود. در این خصوص یوسف‌نژاد، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه اصلاح قانون انتخابات شوراها پس از تایید شورای نگهبان مراحل نهایی خود را می‌گذراند، گفت که عملا اصلاحیه این قانون به شوراهای فعلی نمی‌رسد و به نظر می‌رسد زمان آغاز به کار دوره پنجم شورای شهر و روستا بر اساس قانون قبلی ۱۲ شهریور ماه خواهد بود.

در حال حاضر بسیاری از اعضای شوراها سردرگم هستند و هنوز مراجع رسمی مثل دولت پاسخ نداده‌اند که زمان آغاز به کار ۱۲ شهریور یا ۱۴ مرداد است اما نهایتا چون اصلاحیه قانون مراحل نهایی خود را برای اجرا طی می کند و هنوز در روزنامه رسمی چاپ نشده عملا بیش از دو هفته به طول می انجامد زمان آغاز به کار شوراها ۱۲ شهریور خواهد بود.

فرماندار کرمان هم در مورد تغییر تاریخ آغاز به کار شورای پنجم به کرمان‌نو گفت که هنوز رسما به ما اعلام نکردند که آغاز به کار شوراها چه زمانی خواهد بود ، منتظر ابلاغ وزارت کشور هستیم.

محمد‌علی توحیدی ادامه داد که قانونی در این خصوص وجود دارد که دوره پنجم از ۱۴ مرداد باید کار خود را آغاز کند. اگر این قانون ابلاغ شود ما اجرا می‌کنیم و خبر این موضوع هم منتشر خواهد شد.

توحیدی در پاسخ به پرسش خبرنگار ‌کرمان‌نو که پرسید به نظر می‌رسد زمان ابلاغ قانون گذشته باشد باز هم پاسخ داد که ما منتظر ابلاغ وزارت کشور هستیم هر قانونی که به ما ابلاغ شود همان را اجرا خواهیم کرد.

پس از کشمکش‌های فراوان به نظر می‌رسد منتخبین شورای پنجم کار خود را از ۱۲ شهریور آغاز خواهند کرد و برای بررسی و انتخاب شهردار فرصت بیشتری خواهند داشت.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=13169
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.