مدیر گروه روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی؛


۲۳ درصد جمعیت استان درگیر اختلالات روانی هستند؛ میانگین کشوری ۲۳/۶ درصد

مدیر گروه روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی گفت: نباید اختلالات را بیماری بدانیم و برچسب بزنیم. در جامعه ۲۳/۶ درصد دچار اختلالات روانی هستند که فقط ۹ درصد شناسایی شدند.

به گزارش کرمان‌نو، صباحی مدیر گروه روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه نباید بگوییم جامعه اختلال دارد گفت: «طبق آخرین پیمایشی که در سال گذشته انجام شده ۲۳/۶ درصد جامعه اختلالات روانی دارند. که این آمار در کرمان ۲۳ درصد است. این آمار برای افراد بالای ۱۵ سال است و آمار اختلالات روانی در کودکان ۲۱ درصد است.»
او ادامه داد:« باید بپذیریم که این افراد بیمار نیستند اما ممکن است اختلالاتی داشته باشند که روی عملکرد فردی و اجتماعی آن‌ها اثر بگذارد و باعث شود سرعت عادی زندگی تحت تاثیر قرار بگیرد.»
او با بیان اینکه شعار امسال جنبه‌های خوبی دارد گفت: با توجه به اینکه شعار امسال «سلامت روان مسئولیت فردی و اجتماعی همه ماست.» باید بدانیم که سلامت روان موضوع قابل اهمیتی است.
او با بیان اینکه افسردگی مرگ تدریجی است ادامه داد:« افسردگی در بار بیماری‌ها طبق آمار جهانی رتبه دوم را دارد. استرسی که افسردگی به خانواده وارد می‌کند هم زیاد است.»
صباحی ادامه داد:« اختلالات روانی جنبه‌های مختلفی دارد اما یک پایه اساسی اش اختلال مغز است‌ و باعث اختلالات تفکر و بدبینی‌ها هم می‌شود.»

صباحی اظهار کرد: در مجموع درخصوص درمان اختلالات روانی موقعیت خوبی داریم که بالاتر از سطح متوسط است.

او در ادامه تصریح کرد: ۲۲۰ تخت روانپزشکی در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کرمان داریم و با کمبود تخت روبرو هستیم و یک بخش ۳۰۰ تختخوابی در مجموعه بیمارستان افضلی پور کرمان در حال ساخت است و یک خیّر برای تکمیل آن ورود پیدا کرده است.

مدیرگروه روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: الگوی سوءمصرف مواد به سمت مواد صنعتی گرایش یافته و زمان بستری این افراد افزایش می‌یابد.

صباحی بیان کرد: هیپنوتیزم جایی در درمان اختلالات روانی ندارد و مدیتیشن نقش کاهنده استرس و اضطراب را دارد و البته ژنتیک نیز در اختلالات روانی تاثیر دارد اما به فرصت بروز نیاز دارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=109968
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.