آتش‌نشانان کرمانی و نجات جان ۱۴۴ نفر در خردادماه

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان گفت: آتش‌نشانان در خردادماه سال‌جاری طی ٣٣۴ عملیات، ١١۴ نفر از شهروندان را در حوادث مختلف نجات دادند.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، “ابراهیم بابایی” با اشاره به افزایش ١٠ درصدی حوادث در خردادماه نسبت به ماه گذشته، تصریح کرد: در خردادماه سال‌جاری ١٢۶ عملیات اطفای حریق و ٢٠٨ عملیات امداد و نجات در حوادثی که به‌دلیل بی‌احتیاطی و عدم رعایت مسایل ایمنی در شهر کرمان اتفاق افتاد، انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع ١٢۶ حادثه آتش‌سوزی در ماه گذشته، ۵۶ مورد مربوط به مواد پسماند و بازیافتی، ٢٧ مورد مربوط به وسایل نقلیه، ١٨ مورد مربوط به منازل مسکونی، ٩ مورد مربوط به مراکز تجاری، ١٢ مورد مربوط به جنگل و درختان، سه مورد مربوط به تجهیزات شهری و یک مورد مربوط به کارخانجات بوده است.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان افزود: از مجموع ٢٠٨ عملیات امداد و نجات در مدت یادشده، ٣۵ مورد زنده‌گیری حیوانات خطرناک و آزاردهنده، ٧٩ مورد زنده‌گیری مارهای سمی و غیرسمی، ۴٠ مورد چیدن حلقه و قفل، ١٩ مورد امداد آسانسور، ١٠ مورد امداد تصادفات خودرویی، یک مورد امداد و نجات از کوه و بلندی، دو مورد نجات افراد از آوار ساختمان، پنج مورد بازدیدهای امدادی و مابقی آنها مربوط به سایر موارد بوده است.

بابایی بیان کرد: در مجموع این عملیات‌ها ١١۴ نفر از شهروندان نجات یافتند و ٢۵ نفر نیز در حوادثی از قبیل تصادف و سقوط از بلندی، مجروح شدند.

وی از ارائه آموزش‌های پیشگیری و آتش‌نشانی به ٧٠ نفر از کارکنان ادارات و شهروندان توسط کارشناسان سازمان آتش‌نشانی در خردادماه خبر داد و افزود: ١٠۵ مورد مشاورۀ ایمنی و ۶۵ مورد بازدید ایمنی نیز بنا به درخواست شهروندان در مدت یادشده انجام شده است.


لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=90622
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.