آغاز عملیات اجرایی ۴ طرح راه‌سازی در جنوب کرمان

در سفر معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان به شهرستان‌های جنوبی استان عملیات اجرایی چهار طرح در حوزه راه و شهرسازی آغاز شد.

امروز (شنبه) با حضور سید مصطفی آیت‌اللهی موسوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان عملیات اجرایی پل دوم جنگل آباد، باند دوم بزرگراه عنبرآباد – امیرآباد  و  جیرفت _  فاریاب آغاز شد.

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان در حاشیه این سفر با بیان اینکه ۴۰  میلیارد تومان پروژه در حال اجرا داریم گفت: اجرای این طرح‌ها در کاهش بار ترافیکی و سهولت حمل و نقل محصولات کشاورزی تاثیرگذار است.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی چهار طرح راه و شهرسازی در جنوب کرمان تصریح کرد: اولین کلنگ زنی امروز، پُل دوم جنگل‌آباد بود که این طرح به طول ۱۹۶ متر در محور مواصلاتی جیرفت –کهنوج – رودان  واقع شده است.

محمد ساردویی پل دوم جنگل‌آباد را متشکل از هفت دهانه ۲۸ متری عنوان کرد و افزود: ساختار این پل متشکل از ۵۲ عدد شمع درجا به طول ۱۸ متر و همچنین عرشه آن تیر دال که شامل ۴۲ عدد تیر بتنی پیش تنیده است.

وی ادامه داد: این طرح با قرارداد ۱۳۰ میلیارد ریالی به پیمانکار واگذار شده است.

ساردوئی دومین طرح کلنگ زنی در سفر معاون استاندار کرمان را احداث قطعه یکِ باند دوم محور جیرفت – فاریاب  – زیارتعلی برشمرد و گفت: این محور به طول کلی ۱۴۷ کیلومتر بوده که ۱۰۵ کیلومتر این مسیر در حوزه این اداره کل قرار دارد.

وی با بیان اینکه طول این قطعه ۱۴.۵ کیلومتر حدفاصل خروجی شهر بلوک به سمت فاریاب است، افزود: این طرح نیز با قرارداد ۱۰۰ میلیارد ریال به پیمانکار واگذار شد.

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان به آغاز عملیات اجرایی قطعه سوم مسیر بهادر آباد  – رودبار – ایرانشهر اشاره کرد و گفت: این محور به طول ۳۶۰ کیلومتر بوده که ۱۶۵ کیلومتر از این محور در حوزه جنوب استان کرمان قرار دارد.

وی اظهار داشت: تا کنون قطعه یک به طول پنج کیلومتر به صورت چهار خطه در حال بهره‌برداری، قطعه ۲ به طول پنج کیلومتر در دست اجرا و قطعه سه به طول ۱۳ کیلومتر با قرارداد ۱۷۸ میلیارد ریالی به پیمانکار واگذار شده است.

ساردوئی احداث باند دوم امیرآباد – علی‌آباد را آخرین طرح کلنگ زنی در این سفر عنوان کرد و گفت: این محور تا کنون ۲.۲ کیلومتر آن تکمیل و به بهره برداری رسیده و ۲ کیلومتر با قرارداد ۶۷۵ میلیون تومان به پیمانکار واگذار شده است.

وی به بازدید از طرح احداث پل دوم سرجاز اشاره و تصریح کرد: این پل به طول  ۳۴۸ متر و ۱۳ دهانه در محور مواصلاتی جیرفت – کهنوج – رودان  واقع شده که از ۱۱ دهانه ۲۸ متری و ۲ دهانه ۲۰ متری تشکیل شده است.

ساردوئی با بیان اینکه ساختار این پل متشکل از ۸۸ عدد شمع درجا به طول ۱۸ متر و همچنین عرشه آن تیر دال که شامل ۷۸ عدد تیر بتنی پیش تنیده است، اظهار داشت: این طرح با قرارداد ۸۷ میلیارد ریال توسط شرکت نگین پرتو با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی در حال اجراست.

وی به طرح احداث محور جیرفت – بم اشاره و با بیان اینکه این محور به طول ۸۳ کیلومتر است، گفت: ۴۸ کیلومتر از آن مسیر در حوزه این اداره کل بوده که تا کنون ۳۱ کیلومتر از این محور به بهره برداری رسیده، عملیات احداث ۱۳ کیلومتر آن در دست اجرا و سه کیلومتر از مسیر  و یک کیلومتر محدوده تونل اسفند در مرحله مطالعه برای اخذ مجوز مناقصه است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=47938
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.