آمار طلاق در جیرفت ۶ درصد کاهش یافت

احمد علی انجم روز صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران در تشریح عملکرد یک سال گذشته دستگاه قضائی در شهرستان جیرفت اظهار داشت: در سال گذشته ۱۲ هزار و ۸۳۵ فقره پرونده به شعب دادگاه‌های (شعب کیفری یک- کیفری دو و انقلاب) جیرفت وارد شد که متقابلاً قضات این محاکم موفق به رسیدگی به ۱۲ هزار و ۴۰۸ فقره پرونده شده اند.

به گزارش مهر، وی با بیان اینکه متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در دادگستری جیرفت ۱۴۱ روز است، عنوان کرد: متوسط نرخ رسیدگی در شعب دادگاه‌های جیرفت ۹۷ درصد است.

علی انجم روز گفت: در سال گذشته هشت هزار و ۶۹۱ فقره پرونده به شوراهای حل اختلاف جیرفت وارد شده است و طی این مدت هشت هزار و ۹۲۱ پرونده مختومه شده است.

وی عنوان کرد: با تلاش کارکنان شوراهای حل اختلاف در شهرستان جیرفت بالغ بر شش هزار و ۲۰۰ پرونده با صلح و سازش به پایان رسید.

وی متوسط نرخ رسیدگی در شوراهای حل اختلاف را ۱۰۳ درصد و متوسط زمان رسیدگی را ۳۰ روز اعلام کرد.

انجم روز ادامه داد: در سال گذشته ۱۷ هزار و ۵۰۵ پرونده نیز به شعب دادسرای عمومی و انقلاب جیرفت وارد شده است که در این رابطه شاهد نرخ رسیدگی ۱۰۳ درصدی بوده ایم و متوسط زمان رسیدگی در دادسرای عمومی و انقلاب جیرفت ۴۱ روز است.

۷۳ درصد ابلاغیه‌ها در جیرفت به صورت الکترونیک انجام می‌شود

وی گفت: میزان ابلاغ‌های الکترونیک در شهرستان جیرفت از ۳۷ در صد در سال ۹۶ به حدود ۷۳ درصد در سال ۹۷ افزایش یافته است.

انجم روز ضمن بر شمردن آثار مثبت ابلاغ الکترونیک در جهت جلوگیری از اطاله دادرسی در محاکم قضائی اظهار داشت: به همین منظور علاوه بر همکاری برای راه اندازی دفتر خدمات الکترونیک قضائی در شهرستان جیرفت، یک باجه از این دفتر برای ثبت نامه ثنا در ورودی دادگستری راه اندازی شده است که خود کمک شایانی به ارباب رجوع و رضایتمندی آنها از دستگاه قضائی خواهد بود.

وی اضافه کرد: با توجه به برگزاری جلسات متعدد با مشاوران خانواده و استفاده از ظرفیت مشاوران در امر اختلافات خانوادگی در سال ۱۳۹۷ کاهش ۶ درصدی پرونده طلاق در حوزه قضائی جیرفت را شاهد بوده ایم که آمار امیدوار کننده‌ای است.

رئیس دادگستری جیرفت بیان کرد: از آنجایی که حفظ انفال عمومی و اراضی ملی از اهمیت خاصی برخوردار است، دستگاه قضائی با تلاش‌های که در سال‌های ۹۵و۹۶ در مجموعه شهرستان جیرفت کرد، می‌توان گفت که در سال ۹۷ کمترین تصرفات اراضی ملی و تعدی انفال عمومی را در این شهرستان داشته ایم.

انجم روز به ارتباط خوب مقامات قضائی شهرستان جیرفت با اصحاب رسانه اشاره کرد و گفت: در سال گذشته جلسات متعدد خبری با اصحاب رسانه در جهت اطلاع رسانی عملکرد دستگاه قضائی شهرستان و تنویر افکار عمومی انجام داده ایم.

وی تصریح کرد: در راستای حفظ حقوق شهروندی دستگاه قضائی شهرستان اقدام به تأسیس و راه اندازی شعبه شورای حل اختلاف ویژه زندان، همچنین راه اندازی دفتر حقوق شهروندی در زندان جیرفت کرده است.

انجم روز به ایجاد شعبه دوم اجرای احکام شورای حل اختلاف در جیرفت اشاره کرد و گفت: تمامی اقدامات انجام شده باعث شده است که ایجاد صلح و سازش روند چشمگیری به خود گیرد و از تضییع حقوق شهروندی جلوگیری شود؛ اجرای به موقع احکام شوراها از آثار این خدمات قضائی است.

رئیس دادگستری شهرستان جیرفت به اقدامات انجام شده از سوی شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان اشاره کرد و گفت: تمامی برنامه‌های ابلاغی معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان در شهرستان اجرا شده است.

وی اعلام کرد: در راستای پیشگیری از وقوع جرم دستگاه قضائی اقدام به برگزاری جلسات متعدد با مشاوران خانواده و شناسایی و معرفی مربیان مصلحین و حکمین قرآنی کرده است.

انجم روز به برگزاری جلسات متعدد با مشاوران مدارس شهرستان با همکاری آموزش و پرورش جیرفت نیز اشاره کرد و افزود: در این جلسات با معرفی آسیب‌های اجتماعی دامنگیر دانش آموزان و خانواده‌ها از این ظرفیت جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی به طور ویژه استفاده شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=27499
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.