آمار واکسیناسیون کودکان پایین است/ منتظر سویه جدید هستیم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به آمار پایین واکسیناسیون کودکان گفت: روند پیک نزولی شده اما پیش‌بینی می‌شود تا دو هفته آینده هنوز آمار مرگ‌ومیر بالا باشد.

به گزارش کرمان نو، حمیدرضا رشیدی نژاد ۷ اسفندماه در جلسه ستاد کرونای استان کرمان بیان کرد: همان حکمی که برای مهدکودک‌ها اعمال شده برای خانه‌های بازی نیز اعمال می‌شود.

وی افزود: آمار واکسیناسیون کودکان در استان پایین است و از مدارس خواسته شده تا به دانش‌آموزان فراخوان داده شود.
رشیدی نژاد اضافه کرد: به نظر می‌رسد در ابتدای شروع روند نزولی پیک‌ ششم هستیم و آمار سرپایی‌ها به طور قابل توجه کاهش پیدا کرده است؛ آمار بستری‌ها هم یا به میزان خیلی کم کاهش داشته یا ثابت بوده‌اند.
وی عنوان کرد: رقم واکسیناسیون در بعضی قسمت‌های استان پایین است؛ انتظار بر این است بر طبق تجارب پیک‌های قیلی تا دو هفته آینده آمار مرگ‌ومیر بالا باشد. به طور متوسط در هفته گذشته روزانه ۱۱ نفر فوتی داشتیم.
رشیدی‌نژاد تأکید کرد: بیشتر مرگ‌ومیرها در افرادی بوده که یا واکسن نزدند یا ناقص بوده است. کسانی که واکسیناسیون کامل شده باشند مقاومت خوبی در برابر بیماری‌ دارند.
وی تصریح کرد: منتظر سویه جدید کرونا هستیم که از ژاپن آغاز شده و هرچه واکسیناسیون کامل‌تر باشد می‌توان مقاومت بیشتری در مقابل آن نشان داد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=85688
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.