معاون اورژانس شهرستان اعلام کرد


ابراز نگرانی از رفتارهای مخاطره‌آمیز موتورسواران افغان در رفسنجان| ۵۳ هزار تماس با اورژانس

معاون مرکز فوریت های پزشکی شهرستان رفسنجان گفت: در نیمه نخست امسال بیش از ۵۳ هزار تماس با اورژانس ۱۱۵ رفسنجان برقرار شده که از این تعداد ۳۱۷۸ مورد از تماس‌ها مزاحم بودند، در حالی که مشغول‌کردن خط ۱۱۵ می‌تواند جان یک انسان را به خطر بیندازد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، سید”محسن سیدباقری” شامگاه ۲۷ شهریورماه در نشست خبری به مناسبت روز ملی اورژانس با اشاره به این موضوع که تمام اتفاقات در اورژانس ۱۱۵ رفسنجان الکترونیکی و براساس پهنه اینترنت ثبت می شود، اظهار کرد: هر لحظه رفتار اتفافات افتاده در مأموریت های عوامل اورژانس ثبت می شود.

وی با ابراز گله‌مندی از وجود سرعت‌گیرهای غیراستاندارد در سطح شهر و روستاها این معضل را موجب آسیب به بیمار و همچنین آمبولانس‌ها دانست و گفت: دست اندازها در خیابان ها به سمت روستاها موجب آسیب رسیدن به بیماران می شود لذا دهیاران نباید سرعت گیر غیراصولی ایجاد کنند و با همکاری راه و شهرسازی بر اساس علم و دانش سرعت گیرها را ایجاد کنند.

سیدباقری بیان کرد: از اول فروردین ۱۴۰۰ تاکنون ۱۳۵۷ تصادف ترافیکی در شهرستان داشتیم که بالای ۸۰ درصد موتورسواران هستند و یکی از چالش‌ها در رفسنجان رفتارهای مخاطره‌آمیز موتورسواران به‌ویژه اتباع افغانستانی است، ضمن اینکه معابر شهری جایی برای دوچرخه‌سواری نیست. همچنین طی این مدت ۶۹۴ مورد تصادف جاده ای گزارش شده است.

وی بیان کرد: در محور سرچشمه در ۲۵ کیلومتری شهرستان که شیب جاده زیاد است و ارتفاع محور هم از سطح زمین بالاتر است بیشترین تصادفات رخ می دهد و نیز در محور رفسنجان به انار هم واژگونی های زیاد رخ می دهد.

معاون مرکز فویت های پزشکی شهرستان رفسنجان ادامه داد: بیشترین تصادفات در حدفاصل سه راهی فرودگاه رفسنجان در محور سرچشمه و مسجد ابوالفضل (علیه السلام) تا دوراهی ساقی و در ساعات ابتدایی صبح و طول شب و عصرها رقم می‌خورد و آمار واژگونی خودروهای افغانی‌کش در تمام ساعات شبانه‌روز را داریم که بدون توجه به قوانین ترافیکی حرکت کرده و در یک لحظه بیش از ۱۵ مصدوم روی دست اورژانس می‌گذارند.

وی در ادامه گفت: در سال جاری تاکنون ۵۳ هزار و ۳۴۲ تماس با ۱۱۵ برقرار شده که ۱۰ هزار و ۵۳۵ مورد منجر به اعزام آمبولانس بوده است که آمار بالایی به شمار می رود و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تقریبا یکسان بوده و از این تعداد ۳۱۷۸ مورد از تماس‌ها مزاحم بودند، در حالی که مشغول‌کردن خط ۱۱۵ می‌تواند جان یک انسان را به خطر بیندازد.

معاون مرکز فویت های پزشکی شهرستان رفسنجان عنوان کرد: ۱۶۱ نفر نیرو  در مرکز فوریت‌های پزشکی رفسنجان مشغول به خدمت هستند، ۱۴۰ نیروی عملیاتی روی آمبولانس‌ها هستند.

به گفته سیدباقری ۴۰ نفر از پرسنل اورژانس رفسنجان به کرونا مبتلا شدند که همگی آنان بهبود یافتند، همچنین اورژانش رفسنجان ۶۷۱ ماموریت در رابطه با بیماری کرونا انجام داده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=76965
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.