اجرای طرح نشاط معنوی در 44بقعه در استان کرمان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با اشاره به اینکه با اشاره به اینکه طرح نشاط معنوی در ۴۴ بقعه شاخص و امامزاده استان کرمان اجرا می‌شود گفت: امسال در طرح نشاط معنوی ۴۰ روحانی متخصص در زمینه‌های مختلف به بقاع متبرکه استان اعزام می‌شوند.
حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه طرح تابستانی نشاط معنوی در سطح بقاع متبرکه و امامزادگان سراسر استان کرمان برگزار می‌شود اظهار داشت: سازمان اوقاف و امور خیریه یکسری طرح‌های کشوری دارد که همه ساله با برنامه زمان‌بندی در سطح کشور اجرایی می‌شود.

به گزارش تسنیم وی با بیان اینکه بقاع متبرکه و امامزادگان یکی از مکان‌هایی است که مامن مردم قرار گرفته و روزانه تعداد زیادی از مردم در این مکان‌های مقدس حضور پیدا می‌کنند افزود: دهه کرامت را در پیش داریم و یکی دیگر از برنامه‌های اوقاف در دهه کرامت معرفی و تجلیل از امامزادگان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با اشاره به اینکه اصلاح مدیریتی بقاع متبرکه رویکرد اوقاف است و نیازمند بازنگری در سطح هیئت امناهای این بقاع هستیم گفت: طی سال جاری 155 خادم جدید که افتخاری نیز فعالیت می‌کنند جذب شده و بیش از 400 بقعه در هیئت امنای آنها بازنگری شده است.

وی با بیان اینکه 22 بقعه متبرکه شاخص در استان داریم که احکام هیئت امنای آنها در تهران رسیدگی و صادر می‌شود افزود: تهیه و بازنگری طرح جامع بقاع متبرکه و امامزادگان استان در دستور کار است و فعالیت‌های عمرانی با توجه به نیازهای روز جامعه انجام می‌شود.

تدینی با اشاره به اینکه اداره اوقاف برنامه محور کار می‌کند و برای هر برنامه مذهبی هدفمند و براساس نیت واقف عمل خواهیم کرد گفت: تمامی برنامه‌های اوقاف دستورالعمل دارد و سیاست اوقاف یکپارچه در سطح کشور اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه 218 بقعه متبرکه در سطح استان کرمان وجود دارد عنوان کرد: وجود بقاع متبرکه نشان از ولایتمداری و مذهبی بودن مردم استان کرمان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با اشاره به اینکه 43 روحانی ثابت در امامزادگان استان فعالیت می‌کنند گفت: به مناسبت‌های مختلف اعزام مبلغ داریم و اعزام مبلغ به مناطق بسیار محروم و بقاع متبرکه را وظیفه خود می‌دانیم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 500 روحانی آموزش‌دیده به نقاط مختلف استان کرمان اعزام شده است افزود: امسال در طرح نشاط معنوی 40 روحانی متخصص در زمینه‌های مختلف به بقاع متبرکه استان اعزام می‌شوند.

تدینی با اشاره به اینکه از 13 تیر تا 22 مرداد طرح نشاط معنوی در 44 بقعه شاخص و امامزاده استان کرمان اجرا می‌شود گفت: از 25 خرداد ثبت نام در سایت آغاز شده و تاکنون حدود 6 هزار نفر برای شرکت در این طرح در استان کرمان ثبت‌نام کردند.

وی با بیان اینکه در دهه کرامت 12 برنامه ویژه در سطح استان برگزار می‌شود که از مهمترین آنها برنامه تجلیل از امامزادگان است بیان کرد: اسناد وقفی سندهای افتخار مردم هستند که اموال خود را در جهت عام‌المنفعه وقف کردند.

سوال کرمان‌نو از مدیرکل سازمان اوقاف 

با توجه به این که بیشتر بافت قدیم کرمان از اموال اوقاف به حساب می‌آیند و قابلیت گردشگری کاروانسراهای این منطقه در حال از دست رفتن است، کرمان‌نو از مدیرکل سازمان اوقاف در خصوص وضعیت این کاروانسراها پرسید که تدینی پاسخ داد: با توجه به این که بعضی از این کاروانسراها ملک شخصی هستند و بعضی از آن ها به صورت دو دونگ یا بیشتر و کمتر وقفی هستند، میراث فرهنگی باید راه را برای سرمایه گذار خصوصی تسهیل کند، ما مشکلی نداریم. بعضی از معیارهای میراث فرهنگی با سرمایه گذار یکی نیست و این باعث تاخیر و تعلل در روند کارها شده است.در حال حاضر 60 درصد استان کرمان وقفی است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=29740
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.