اجرای طرح کتابخانه‌گردی در کتابخانه‌های استان

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، در اولین جلسه ستاد برگزاری طرح ملی کتابخانه گردی، محمدجواد حسین زاده ، مدیرکل کتابخانه های عمومی از اجرای طرح ملی کتابخانه گردی در کتابخانه‌های استان در ۱۸ اسفند سال جاری خبر داد و گفت: طرح «کتابخانه‌گردی» اقدام شایسته‌ای است که شناختی واقعی از ظرفیت‌های کتابخانه‌های عمومی را در مردم ایجاد می‌کند و فرصت سرمایه گذاری فرهنگی برای آیندگان است.

حسین زاده به ضرورت آشنایی مردم با ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی کتابخانه‌های عمومی اشاره کرد و افزود: کتابخانه‌های عمومی وظیفه مهم آگاهی بخشی، اطلاع‌رسانی و زمینه‌سازی مناسب برای ارتقای سرانه مطالعه و ترویج کتابخوانی و تحقق عدالت در دسترسی به کتاب و کتابخانه را برعهده دارند، بر این اساس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سال گذشته هفدهم اسفندماه، طرح کتابخانه گردی را اجرا کرد که استان کرمان در در 24 کتابخانه و در 23 شهرستان برگزار کرد که با استقبال مردم و مسئولان روبه‌رو شد.

وی هدف از اجرای این طرح را معرفی کتابخانه‌های عمومی، افزایش آشنایی عموم مردم و مدیران اجرایی و فرهنگی کشور با کتابخانه‌ها، اطلاع مردم و مسئولان از فعالیت‌ها و خدمات کتابخانه‌ی عمومی و جلب توجه مردم به کتابخانه به‌عنوان پایگاه اجتماعی و فرهنگی تأتیرگذار عنوان کرد.

حسین زاده اظهار داشت: در نظر داریم عضویت رایگان یکی از برنامه های طرح کتابخانه گردی باشد، این امر می تواند پیوند بین مردم و کتابخانه ها را تقویت کند. اجرای طرح کتابخانه گردی از سوی مسئولان، هنرمندان، ورزشکاران و دیگر اقشار جامعه می تواند الگوی مردم باشد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=25442
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.