احتمال افزایش تعداد نمایندگان استان کرمان در مجلس به ۱۳ نفر

طرح اصلاح قانون تعیین محدوده حوزه‌های انتخاباتی مجلس شورای اسلامی با امضای ۲۲ نفر از نمایندگان در مجلس اعلام وصول شده که در صورت تصویب نهایی آن تعداد نمایندگان استان کرمان در مجلس از ۱۰ به ۱۳ نفر می‌رسد.

بیست سال از آخرین افزایش تعداد نمایندگان مردم در مجلس می گذرد و نمایندگان طرحی تدوین کرده اند که تعداد کرسی های مجلس 40 نفر افزایش یابد.

بر اساس این طرح تعداد حوزه های انتخابیه از ۲۰۸ حوزه به ۲۲۱ حوزه افزایش می یابد و تعداد نمایندگان مجلس از ۲۹۰ نفر به ۳۳۰ نفر می‌رسد.

در این طرح برای استان کرمان نیز ۳ نماینده جدید در نظر گرفته شده که با تصویب این طرح تعداد نمایندگان مجلس در استان به ۱۳ نفر می‌رسد.

آن طور که در این طرح آمده با افزایش سه نماینده به تعداد نمایندگان استان کرمان، حوزه های انتخابیه آن به شرح زیر اصلاح می شوند:

الف – با اضافه شدن یک نماینده به حوزه انتخابیه کهنوج، منوجان، رودبار جنوب، قلعه گنج و فاریاب » تعداد نمایندگان این حوزه به ۲ نفر افزایش می‌یابد.

ب – با اضافه شدن یک نماینده به حوزه انتخابیه بم، ریگان، فهرج و نرماشیر» تعداد نمایندگان این حوزه به ۲ نفر افزایش می‌یابد.

پ – با اضافه شدن یک نماینده به حوزه انتخابیه «جیرفت و عنبر آباد» تعداد نمایندگان این حوزه به دو نفر افزایش می‌یابد.

در مقدمه طرح اصلاح قانون تعیین محدوده حوزه های انتخاباتی مجلس شورای اسلامی آمده است:

«بر اساس اصل ۶۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران هر ۱۰ سال یکبار با در نظر گرفتن عوامل انسانی، جغرافیایی، سیاسی، حداکثر بیست نماینده به تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی می تواند اضافه شود.

با توجه به اینکه بیست سال از آخرین افزایش تعداد نمایندگان مردم در مجلس می گذرد لذا این افزایش می تواند به عدد ۴۰ نفر برسد.

در طی این مدت با تغییر تقسیمات کشوری و افزایش جمعیت حوزه های انتخابیه ضرورت اجرای اصل ۶۴ قانون اساسی را دو چندان می‌نماید.

در نتیجه برای رسیدگی به امورات مردم و نظارت جدی تر بر اجرای قوانین این طرح تقدیم مجلس شورای اسلامی می‌گردد.»

اسامی امضاکنندگان

نام ۲۲ نماینده که این طرح را امضا کرده‌اند به شرح زیر است:

محمدصالح جوکار – نصراله پژمان فر

جعفر راستی – موسی احمدی

حسین امامی راد – جعفر قادری

محمد مهدی مفتح – علیرضا عباسی

سید محمدرضا میر تاج الدینی – سید علی یزدی خواه

جواد کریمی قدوسی – محمدرضا دشتی اردکانی

عبد الناصر درخشان – حسین حق وردی

معین الدین سعیدی – روح اله نجابت

بهزاد رحیمی – على جدى – اصغر سلیمی

جواد نیک بین – یعقوب رضازاده – غلامعلی کوهساری

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=64605
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.