احتمال هجوم دوباره ملخ به جنوب کرمان

رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان ضمن تایید خبر احتمال هجوم ملخ ها به کشور در سه ماه پایانی سال، گفت: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته در سایت فائو، جنوب کرمان یکی از گزینه های هجوم ملخ ها به شمار می رود.

کرمان نو/ روز گذشته بود که وزیر جهاد کشاورزی با ارسال نامه‌ای به معاون اول رئیس‌جمهور اعلام کرد: در سه ماه پایانی سال جاری دوباره با هجوم گسترده ملخ‌های صحرایی در مناطق جنوبی کشور مواجه خواهیم بود.

در این نامه اشاره شده است که بر اساس پیش‌بینی فائو، کشور با هجوم گسترده آفت ملخ صحرایی روبه‌رو خواهد شد که طبق بررسی‌های کارشناسی سطح وسیعی از مناطق جنوب، جنوب‌غربی و جنوب‌شرقی کشور را در بر خواهد گرفت.

رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان در خصوص پیش بینی هجوم ملخ ها به کرمان نو می گوید: با توجه به این که  ملخ‌ها در کشورهایی مانند پاکستان و هندوستان کنترل نشده اند، احتمال برگشت ملخ ها از این کشورها وجود دارد.

سعید برخوری معتقد است اگر بارندگی ها در کشور زودتر شروع شود امکان این وجود دارد که ملخ ها زودتر از سه ماه پایانی سال به کشور وارد شود.

به گفته وی در صورت ورود ملخ ها به جنوب استان و خشک بودن مراتع خطر  هجوم ملخ ها کل مزارع(سبزی، صیفی و جالیز) جنوب استان را تهدید می کند.

برخوری با بیان این که پیش بینی می شود هجوم ملخ ها در سه ماه پایانی سال شدید تر از دوره گذشته باشد گفت: در صورت هجوم ملخ ها به استان به لحاظ فنی و تجربه کاری مشکل خاصی برای مقابله وجود ندارد.

وی افزود: تنها مساله ای که  اکنون مطرح است تامین اعتبار برای خرید سهم و تجهیز ناوگان است که طی نامه نگاری های صورت گرفته قرار است برای تامین اعتبار مقابله با هجوم ملخ ها اقداماتی صورت گیرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=36272
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.