ارائه خدمات درمانی به ۸۳۰ مورد عقرب‌گزیدگی در جنوب استان

ایمان قاسم‌زاده گفت که رسانه‌ها زبان گویای جامعه و منطقه هستند و می‌توانند تمامی مشکلاتی که در حوزه بهداشتی و درمانی وجود دارد را بیان کنند.
وی افزود که با همکاری رسانه‌ها می‌توانیم مشکلات منطقه را برطرف کنیم و چرا که رسانه‌ها بهترین یاور ما هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با بیان اینکه ارتقاء شاخص‌های بهداشتی در اولویت این نهاد قرار دارد، عنوان کرد که باید دسترسی مردم به نیازهای اولیه بهداشتی و درمانی آسان‌تر شود.
وی با تاکید بر اینکه کمبود نیروی انسانی را با نیروهای بومی جبران می‌کنیم، ادامه داد که بنا داریم با یک مدیریت جهادی مشکلات موجود در منطقه را حل کنیم.
قاسم‌زاده با بیان اینکه در بیمارستان‌های جنوب استان از لحاظ زیرساختی مشکل داریم، افزود که با کمبود شدید پزشک متخصص در این منطقه روبرو هستیم و بنا داریم پزشکان بومی و متخصص منطقه را جذب کنیم شاید گوشه‌ای از مشکلات جنوب استان در حوزه بهداشت و درمان برطرف شود.
وی فرهنگ‌سازی در حوزه بهداشتی را مهم و ضروری دانست و بیان کرد که فرهنگ‌سازی در تغذیه، ورزش، درمان و… در این منطقه باید بصورت جدی مورد توجه قرار گیرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به عقرب‌گزیدگی‌های اخیر در این منطقه گفته اکثر کسانی که در این زمینه فوت کردند بدلیل تاخیر در مراجعه بوده است.
وی گفت که در زمینه عقرب‌گزیدگی اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است و کارگاه‌های آموزشی و مقابله با عقرب‌گزیدگی جنوب استان کرمان با حضور پزشکان منطقه برگزار شده است.
قاسم‌زاده با تاکید بر اینکه عوارض سم عقرب بسیار متفاوت است افزود که در حال حاضر در تمامی روستاها واکسن وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه در حال شناسایی عقرب‌های منطقه هستیم تا بتوانیم پادزهر آن را تولید و به منطقه وارد کنیم بیان کرد که در شش ماهه سال جاری 830 مود عقرب گزیدگی در جنوب کرمان وجود داشته است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=14429
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.