ویر میراث فرهنگی:


اعتبار ویژه‌ای برای ارگ تاریخی بم اضافه می‌شود

کرمان‌نو- وزیر میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: برای ارگ تاریخی و سایر بناهای تاریخی بم اعتبار ویژه‌ای علاوه بر اعتبارات رسمی که در قانون بودجه برای بم دیده شده در نظر گرفته و اضافه می‌کنم

دکتر سید عزت‌الله ضرغامی شامگاه سه‌شنبه در حاشیه دیدار از ارگ تاریخی بم در جمع خبرنگاران افزود: موزه‌ها جزو اولویت‌های کاری ما هستند و امسال نیز اعتبار موزه‌ها توسط مجلس شورای اسلامی افزایش پیدا کرد و باتوجه‌به اولویت موزه بم حتماً اعتبار اضافه‌تری نسبت به آنچه مصوبه ویژه بودجه ۱۴۰۲ است در نظر می‌گیرم.
او درباره ارتقای اداره میراث‌فرهنگی بم به اداره کل نیز عنوان کرد: درباره استان کرمان باتوجه‌به ساختار جدیدی که مجدد انجام می‌شود و در حال تشکیل استان جدیدی است ساختار مربوط به استان کرمان را مجدد بررسی می‌کنیم و درباره دفاتر و ادارات متناسب با جایگاه‌های واقعی که دارند و جمع‌بندی کارشناسی، اعلام می‌کنیم .
وزیر میراث‌فرهنگی خاطرنشان کرد: مسائل بم را با اولویت پیگیری می‌کنم و در سفر بعدی خودم این مسائل را تکمیل خواهم کرد در کنار تمام مسائلی که به‌صورت قانونی در مورد این حوزه‌ها وجود دارد نگاه ویژه‌تری نسبت به بم خواهم داشت.
او با اشاره به نکاتی که برزنگ فرماندار بم درباره مشکل شهرک قشمی که در حریم میراث ایجاد شده نیز اظهارداشت: اقدام ما در حوزه عرصه و حریم در مورد ابنیه تاریخی، محوطه‌ها و بافت‌ها بر اساس قوانین مصوب شده در کشور است و حفظ این جایگاه و میراث‌فرهنگی یک وظیفه ملی و برعهده همگی است.
دکتر ضرغامی اضافه کرد: ممکن است در مورد حریم‌ها نکات و اظهارنظرهایی صورت بگیرد که می‌تواند این حریم‌ها تغییر کند تا برخی مشکلات دیگر مردم حل شود .
به گفته او نگاه به حریم ابنیه تاریخی و تجدیدنظر و واقعی‌کردن حریم ابنیه تاریخی، از جمله سیاست‌ها و راهبردهایی است که در وزارتخانه دنبال می‌شود
وزیر میراث‌فرهنگی عنوان کرد: زمانی که ساخت‌وسازی در عرصه صورت می‌گیرد بسیار سخت می‌شود درباره آن تصمیم گرفت؛ اما در حریم می‌شود با یک نگاه واقعی‌تر برخی مشکلات را حل کرد .
او تصریح‌کرد: نسبت به این مشکل نیز باتوجه‌به اینکه از درخواست‌های مردم بم بوده دستور ویژه دادم گروه ویژه‌ای آخرین بررسی‌های لازم را انجام دهند تا همراه با استفاده از ظرفیت‌های میراث‌فرهنگی و گردشگری در بم مشکلات مردم نیز حل شود.
دکتر ضرغامی گفت: مرمت ارگ تاریخی بم بعد از زلزله که بسیار حرفه‌ای و باکیفیت انجام شده واقعاً الگویی در سطح جهانی است که نشان دهد این اولویت در سطح کشور نسبت به این منطقه وجود دارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=109320
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.