ضرغامی در بم:


آفرود و سافاری نباید ورزش لاکچری تلقی شود

به گزارش «کرمان نو» از بم، ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در شهرستان بم گفت: ما در شادکردن مردم و در ایجاد تنوع برای نسل‌های جدید غفلت کردیم و عقب‌ماندگی داریم.

IMG 20230926 195756سید عزت‌الله ضرغامی شامگاه سه‌شنبه در نشست هم‌اندیشی فعالان حوزه میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری که در سالن ارشاد اسلامی در بم برگزار شد افزود: هنرهای سنتی و صنایع‌دستی نزدیک‌ترین هنر به فرهنگ، تمدن، سبک زندگی، آداب‌ورسوم و دین و هر چه که عنوان دیگر در فرهنگ ناملموس کشور وجود دارد، است و هیچ هنری دیگری به این اندازه همگراتر از فرهنگ ملی ما نیست.
او بیان کرد: خرده‌فرهنگ‌ها در مقابل جریان یکسان‌سازی غرب و باتکیه‌بر فناوری‌های نوین سعی در تحمیل یک سبک زندگی و فکر به دنیا دارند و این خرده‌فرهنگ‌ها هستند که باید مقاومت کنند؛ اما بیشترین حوزه مقاومت ما در حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی است.
به گفته او در حوزه هنرهای سنتی و صنایع‌دستی استان کرمان به‌ویژه بم دارای غنای فوق‌العاده‌ای است.
وزیر میراث‌فرهنگی در خصوص گردشگری مقاومت عنوان کرد: در گردشگری مقاومت یک‌زمان مغول‌ها به کشور حمله کردند و در سبزوار سربداران جلوی آن‌ها را گرفتند. امروز هم همان حرکت مغول‌ها توسط داعش صورت گرفت و جلوی داعش را بزرگانی مانند حاج‌قاسم سلیمانی گرفت.
ضرغامی اضافه کرد: در حال طراحی خط سیر گردشگری مقاومت هستیم تا میزبان خوبی در عرصه گردشگری مقاومت باشیم.
او با اشاره به گردشگری آفرود و سافاری توضیح داد: آفرود و سافاری ارزان‌قیمت و جذاب و شیرین و پرنشاط است که باید از این فرصت خوب و نزدیک به کویر استفاده کنیم و نگذاریم سافاری یک ورزش لاکچری تلقی شود، بلکه کاملاً مردمی است .
ضرغامی گفت: اگر مشکلاتی ایجاد می‌شود و بهانه‌ها و اعتراضاتی صورت می‌گیرد ریشه‌یابی شود؛ چون کوتاهی از مسئولان است؛ زیرا در حوزه برنامه‌های پرنشاط برای جوانان کاری صورت نگرفته است .
او در پایان از زحمات دکتر قاسمی مدیر پایگاه جهانی بم بابت مرمت و بازسازی ارگ تاریخی بم تقدیر و تشکر کرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=109313
1 نظر
  1. […] سید عزت‌الله ضرغامی شامگاه سه‌شنبه در حاشیه دیدار از ارگ تاریخی بم در جمع […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.