اعلام آمادگی هیات‌های اندیشه‌ورز بسیج کرمان در کاهش آسیب‌های اجتماعی

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان از آمادگی هیات‌های اندیشه‌ورز بسیج این استان برای کاهش جرائم و آسیب‌های اجتماعی در جامعه خبر داد.

به گزارش کرمان نو به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کرمان، سردار حسین معروفی در دیدار با معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و سایر کارکنان این معاونت به مناسبت هفته دفاع مقدس با اشاره به اقدامات برخی معاندان در راستای حذف تفکر شهادت، جهاد و ایثار از کتب درسی، اقدامات رئیس جمهوری جدید در راستای توسعه ارزش ها را گرامی داشت و افزود: هیات های اندیشه ورز بسیج آمادگی دارد با بهره گیری از نیروهای مومن و انقلابی خود و تشکیل کارگروه های تخصصی در حوزه پیشگیری و پیش بینی آسیب های اجتماعی به کمک معاونت اجتماعی دادگستری کل استان کرمان بیاید.

وی با تاکید بر این مطلب که برای رفع آسیب های اجتماعی باید به اقتضای نیاز هر شهرستان برنامه ریزی و اقدام شود، تاکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر را نمی‌توان حکومتی کرد و باید به صورت مردمی و همگانی دنبال شود.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان، افزایش سطح آگاهی و دانش جامعه را ضامن ایجاد مصونیت در برابر بسیاری از جرائم دانست و تاکید کرد: ۲ هزار و ۱۸۰ پایگاه بسیج، سه هزار و ۶۰۰ مسجد سه هزار و ۲۰۰ گروه جهادی ظرفیت های عظیمی برای شبکه سازی و توسعه آموزش در راستای پیشگیری از جرائم هستند.

وی با اشاره به این مطلب که باید نگاه به جریان پیشگیری را از حالت سازمانی خارج کنیم، ادامه داد: پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی باید به شکل اعتقادی دنبال شود.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان همچنین، فقر را یکی از عوامل بروز جرم و آسیب‌های اجتماعی دانست و تاکید کرد: وجود حتی یک فقیر در جامعه اسلامی هم زیاد است و اگر امروز نیازمندان زیادی در جامعه می بینیم به دلیل آن است که متمکنین آنگونه که باید به صحنه نیامده‌اند.

وی اظهار داشت: بستر لازم برای توسعه اقدامات در کشور و هماهنگی سیاست ها تا رسیدن به نقطه مطلوب با تحقق دولت اسلامی فراهم شده است و در این راستا همه باید گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب داشته باشیم و در مسیر حل مشکلات مردم اقدام کنیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تصریح کرد: اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی مسئولیت کمیته مبارزه با آسیب های اجتماعی کشور را بر عهده دارند، نشان از اهمیت اقدامات در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دارد.

وی تصریح کرد: احیای ۲ فریضه اصلی امر به معروف و نهی از منکر در حقیقت تحقق بزرگ‌ترین کار پیشگیرانه به شمار می رود و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان با احیای این فریضه ها که ستون دین به شمار می‌روند، می تواند برنامه های پیشگیرانه خود را به بهترین شکل ممکن در جامعه اجرا کند.

وی، تشکیل دولت سیزدهم با ریاست آیت الله رئیسی را یک فرصت مغتنم برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی دانست و تاکید کرد: رئیس جمهوری جدید کشور، سیاسی کار و اهل معامله نیست و این موضوع ظرفیت های زیادی را برای کار در کشور فراهم می کند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان، کار فرهنگی را یکی از مهمترین اقدامات هر جامعه برشمرد و تاکید کرد: مشکل اصلی ما این است که کار فرهنگی انجام نمی دهیم زیرا کار فرهنگی باید نگاه ها و نگرش ها را تغییر دهد و در حال حاضر عمده آنچه که انجام می دهیم، کارهای تبلیغی و آیینی است.

سپهبد سلیمانی بزرگترین شخصیت فرهنگی دنیا است 

وی از سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان بزرگترین شخصیت فرهنگی جهان یاد کرد و ادامه داد: این شهید گرانقدر توانست نگاه جهان اسلام به شیعه، انقلاب اسلامی و ایران را تغییر دهد.

سردار معروفی تغییر نگرش را حاصل کار فرهنگی دانست و ادامه داد: در حوزه پیشگیری از وقوع جرم در ابتدا باید به اصل پیش بینی توجه لازم را انجام داد که این اقدام باید بر اساس همکاری و همراهی تمام اجزای حاکمیت انجام شود.

وی تصریح کرد: امام راحل (ره) فرموده اند، “حفظ نظام از اوجب واجبات است” و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز تاکید کرده‌اند که “بزرگترین معروف حفظ جمهوری اسلامی است” و بر اساس این ۲ فرمایش درمی یابیم که دشمن شناسی یک اصل اساسی است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: امروز دشمن با استفاده از ابزار مختلف از جمله تلفن های هوشمند، همراه بچه های ماست و باید هوشیارانه و بر مبنای دشمن شناسی، آنها را از آسیب های مختلف دور نگه داریم.

سردار معروفی اظهار داشت: افرادی که در دغدغه‌مند انقلاب و جامعه هستند و به سمت اصلاح حرکت می کنند لذا باید بدانیم جامعه ای اصلاح می شود که حاکمان آن اصلاح شوند، از این رو مشکل ما در سیستم مدیریتی است و در این راستا اول باید امر به معروف سازمانی را  اجرا کرده و در حوزه‌های اقتصاد، سیاست ، برخورد و اخلاق؛ فریضتین را اجرایی کنیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=77455
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.