مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان خبر داد:


افتتاح مرکز جامع توانبخشی در سیرجان تا پایان خردادماه

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: در سال گذشته مرکز جامع توانبخشی رفسنجان افتتاح شد تا پایان خرداد هم در شهرستان سیرجان افتتاح می‌شود؛ در منوجان، رودبار و ریگان هم در حال راه‌اندازی هستیم که مرکز ریگان همزمان با ساخت در حال استفاده است.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، رضا فلاح در نشست خبری به مناسبت آغاز صدمین سال تأسیس جمعیت هلال احمر در خصوص برنامه‌های جمعیت هلال احمر استان کرمان به این مناسبت بیان کرد: برگزاری مانور درمان اضطراری توسط همه حوزه‌ها با حضور دبیر کل جمعیت هلال احمر با نگاه خدمات رسانی به مردم منطقه‌ها، دیداربا خانواده معزز شهدا که در سال گذشته نزدیک به ۴۰۰ بازدید انجام شد.

وی ادامه داد: ارائه خدمات تخفیف درمانی، برگزاری گفت‌وگوی ویژه خبری در این ایام، تبلیغات محیطی، نصب بیلبوردهای شهری، حضور امدادگران و داوطلبان در نماز جمعه هفته جاری و هفته آینده، دیدار با نماینده ولی فقیه، فراخوان اهدای خون توسط کارکنان و دیگر داوطلبان، فراخوان عضویت در هلال احمر، اادای احترام به شهدا در گلزار شهدای کرمان، عیادت از سالمندان و نامگذاری یکی از خیابان‌ها به نام شهدای امدادگر در ماهان کوهبنان و کرمان در دستور کار در این ایام است.

فلاح در رابطه با دیگر اقدامات ضافه کرد: برپایی نمایشگاه عکس خیابانی از حوادث و خدمات هلال احمر، جشنواره مسابقات و فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی، افتتاح پروژه‌های عمرانی، کاشت بیست اصله نهال در شهرستان‌هاو همچنین همایش روز جهانی هلال احمر که با حضور دبیرکل جمعیت هلال احمر و مقامات ارشد استان در ۲۴ اردیبهشت برگزار خواهد شد.

فلاح در رابطه با اقدامات جمعیت هلال احمر استان کرمان در یک سال گذشته توضیح داد: آموزش به دانش آموزان، راه اندازی و افتتاح خانه هلال در مناطق کم‌برخوردار که تاکنون  نزدیک به ۳۰۰ خانه راه‌اندازی شده و برگزاری مانور حوادث از جمله اقدامات است.

وی در خصوص اجرای بیانیه گام دوم انقلاب که سرلوحه جمعیت هلال احمر در ارائه خدمات است توضیح داد: در جهت پیشبرد اهداف جمعیت هلال احمر این موضوع دنبال خواهد شد و با این نگاه کیفیت خدمات را افزایش خواهیم داد؛ همچنین امدادرسانی و فعالیت‌های امدادی را در سال جدید را باید به عنوان یک اولویت دنبال کنیم.

فلاح با بیان اینکه سال گذشته حوادث سختی را پشت سر گذاشتیم که مهم‌ترین آن‌ پوشش سیل در ۱۴ شهرستان بود در رابطه با اهمیت کمک از صلیب سرخ در عرصه جهانی گفت: این موضوعی بسیار مهم است که در باید به طور جدی دنبال شود.

وی همچنین بر شکل‌گیری تشکل جوانان نیز به طور جدی تر تاکید کرد و افزود: این تشکل ها باید شکل بگیرد تا جوانان ما با روزها سخت آشنا شده و اهداف انقلابی جمعیت دنبال شود.

فلاح تأکید کرد: اعتماد عمومی به جمعیت هلال احمر به عنوان مهم‌ترین رکن بایستی ارتقا پیدا کند در حال حاضر نیز همه شهروندان در زمان حادثه ابتدا به یاد هلال احمر هستند.

وی با اشاره به اینکه نزدیک به ۱۰۰۰ حادثه یعنی ۳ درصد از ماموریت‌های کل‌کشور در سال گذشته مربوط به استان کرمان بود گفت: در این عملیات ها 307 نفر از مرگ حتمی نجات پیدا کردند و همچنان استان کرمان رتبه اول در رهاسازی و رتبه دوم در امداد رسانی در سیل را کسب کرده است.

فلاح اضافه کرد: در سال گذشته نزدیک به ۹۰۰ تن اقلام معیشتی با ارزش ۴۵ میلیارد تومان در مناطق نیازمند توزیع شده که در سال جدید هم شارژ انبارها با جدیت دنبال شده و تا پایان خرداد در کل استان اجرایی خواهد شد.

وی همچنین از راه‌اندازی 13 پایگاه جاده‌ای باید در نقاط حادثه خیز استان خبر داد و گفت: اقدامات اولین پایگاه در جاده شهربابک به مناسبت صدمین سال انجام می‌شود.

فلاح تصریح کرد: توانبخشی و درمان پس از امداد به عنوان یکی از حوزه‌های پر تلاش جمعیت هلال احمر است. توسعه این مراکز یکی از اولویت‌های استان است که امسال با جدیت دنبال خواهد شد.

وی تأکید کرد: در سال گذشته مرکز جامع توانبخشی رفسنجان افتتاح شد تا پایان خرداد هم در شهرستان سیرجان افتتاح می شود؛ در منوجان، رودبار و ریگان هم در حال راه اندازی هستیم که مرکز ریگان همزمان با ساخت در حال استفاده است.

فلاح با اشاره به اینکه روزانه نزدیک ‌به ۱۰۰۰ نفر به مراکز هلال احمر مراجعه می‌کنند گفت: در سال گذشته بیش از ۴۰۰ هزار نفر از خدمات حوزه داوطلبان در برنامه‌های مختلف استفاده کردند که برای ارائه این خدمات نزدیک به ۴۵ میلیارد تومان هزینه شد.

وی با اشاره به حمایت درمانی و دارویی از افراد بی‌بضاعت و وام درمانی در خصوص اهمیت آموزش گفت: اگر امروز تلفات در حوادث کاهش پیدا کرده آموزش هلال احمر یکی از دلایل آن است که در همین راستا در سال گذشته ۸۰۰ دوره اموزشی توسط معاونت آموزش انجام شده است.

فلاح در رابطه با برنامه های معاونت جوانان نیز توضیح داد: این معاونت نیز در دو سال گذشته با توجه به شیوع ویروس کرونا برنامه پیشگیری از کرونا در قالب طرح‌های مختلف از جمله ناظران سلامت، واکسیناسیون و طرح حاج قاسم سلیمانی را انجام دادند.

وی با دعوت از عموم مردم برای عضویت در جمعیت هلال احمر گفت: افراد با مراجعه حضوری به به مرکز هلال احمر یا غیرحضوری به سایت www.members.rcs.ir می‌توانند در هر سنی و با هر هدفی به عضویت هلال احمر در آیند؛ همچنین مردم برای کمک مالی به جمعیت هلال احمر می‌توانند از شماره حساب 5294949404، بانک ملت با نام خیرین هلال احمر استفاده کنند.

شایان ذکر است پیش از نشست خبری بازدیدی توسط خبرنگاران از مراکز جمعیت هلال احمر استان کرمان انجام شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=88009
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.