افتتاح ۱۱۴طرح کشاورزی در هفته دولت

عباس سعیدی گفت که در هفته دولت ۱۱۴ طرح کشاورزی افتتاح می شود و با بهره برداری از این طرح ها در مجموع برای ۹۵۵ نفر ایجاد اشتغال خواهد شد.
وی بیان کرد که در بخش آب و خاک تعداد ۶۹ طرح شامل۴۱ طرح آبیاری تحت فشار، چهار باب استخر ذخیره، ۱۲ طرح انتقال آب، هشت طرح مرمت قنات، سه طرح برق رسانی مربوط به آبیاری تحت فشار و زهکشی، با مجموع اعتبار بیش از ۲۵۱ میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار می گیرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ادامه داد که علاوه بر این تعداد طرح افتتاحی ۴۱ طرح آبیاری تحت فشار با هزینه کرد بیش از ۲۲۹ میلیارد ریال در ۴۱ باغ و مزرعه استان در حال اجرا است.
وی گفت که در بخش دامپروری نیز ۱۳ پروژه مربوط به پرورش گاو شیری، مرغ گوشتی و تخم گذار با اعتبار حدود ۹۲ میلیارد ریال و اشتغال ۴۹ نفر در هفته دولت به بهره برداری می رسد.
سعیدی اظهار کرد که همچنین سه پروژه در بخش شیلات استان با اعتبار بیش از ۶ هزار و ۲۰۰ میلیون ریال و ۱۱ نفر اشتغال اجرا می شود.
وی با بیان اینکه در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی ظرفیت های بسیار خوبی در استان داریم افزود که ۱۷ طرح شامل پروژه های بسته بندی پسته، خرما و ذرت علوفه ای و تولید کنسرو ذرت، تولید سوهان و گز با اشتغال ۲۱۷ نفر و اعتبار ۲۲۱ میلیارد ریال در ایام هفته دولت افتتاح می شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفته در هفته دولت ۱۲ گلخانه با اعتبار کل بیش از ۱۴۳ میلیارد ریال اجرا می شود که سبب اشتغالزایی برای ۷۳ نفر خواهد شد.
وی با اشاره به جذب کامل اعتبارات بخش آبیاری تحت فشار استان در سال گذشته تصریح کرد که امسال در آبیاری تحت فشار هیچ محدودیتی برای پرداخت تسهیلات به متقاضیان وجود ندارد.
سعیدی گفت که همچنین برای ترویج و توسعه کشاورزی مکانیزه و بهره وری بیشتر در بخش کشاورزی، محدودیتی برای پرداخت تسهیلات خرید ادوات و ماشین آلات کشاورزی نداریم.
وی افزود که راه اندازی کارخانه شیر خشک به ظرفیت ۳۰ هزار تن در دست اقدام است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تاکید کرد که به دلیل کمبود و بحران آب در استان، اجرای سیستم های آبیاری تحت فشار در بخش زراعت برای بهره وری بیشتر در اولویت است و امسال ۷۰ هکتار کشت گلخانه ای در شمال و جنوب استان به بهره می رسد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=13874
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.