افزایش درآمد مالیاتی استان، نتیجه افزایش صادرات است نه فشار بر تولید

استاندار کرمان با اشاره به افزایش درآمدهای مالیاتی استان گفت: به هیچ وجه این افزایش درآمد نتیجه فشار غیرمتعارف بر دوش تولید نبوده بلکه حاصل از افزایش صادرات برخی مواد معدنی و تولیدات صنایع و معادن است که به دلیل تغییر نرخ ارز درآمدهای قابل توجهی داشتند.

به گزارش کرمان نو و به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، علی زینی‌وند در هجدهمین جلسه کارگروه رفع موانع تولید استان با اشاره به روز مالیات افزود: امیدواریم با شناسایی منابع جدید مالیاتی، جلوگیری از منافذ فرار مالیاتی و رعایت اصول عادلانه در اخذ مالیات، هم درآمدهای کشور بر پایه مالیات تنظیم شود و هم بخش تولید تحت فشار کمتر مالیاتی قرار گیرد.
وی تاکید کرد: اگر ما منافذ و راه‌های فرار مالیاتی و قاچاق کالا را شناسایی کنیم هم درآمد مالیاتی بسیار بالا می‌رود و هم در شرایطی که کشور با مضایقه در مسائل تولید مواجه می‌شود، می توانیم انعطاف بیشتری برای تولید کنندگان واقعی در حوزه مالیات قائل شویم.

استاندار کرمان با بیان اینکه درآمد هدفمند و حساب شده مالیات نشان دهنده سلامت اقتصاد و بهتر اداره شدن آن کشور است، اظهار داشت: وابستگی دولت‌ها به مالیات متضمن حفظ حقوق شهروندی و رعایت بیشتر به وظایف حاکمیتی در چارچوب قوانین است.

وی با بیان اینکه مالیات را باید فراتر از مالیاتی که همه از آن می‌ترسند دید اظهارداشت: مالیات در کشورها امری مبارک و از قواعد دقیق حکومت‌داری است و این رویکرد را باید تبیین کرد که نخبگان و اقشار جامعه به امور مالیاتی به عنوان فرصت مغتنم در کشورداری و حکومتداری مطلوب نگاه کنند.

کارگروه رفع موانع تولید

استاندار کرمان همچنین با اشاره به روند کاری کارگروه‌ رفع موانع تولید و اشتغال گفت: در همه جلسات کمیسیون‌ها و کارگروه‌ها باید پرونده‌ها با سرعت رسیدگی شوند و معطلی در زمینه تصمیم‌گیری در کارگروه نباید وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با اقدامات و پیگیری‌های صورت گرفته زمان صدور مجوزها و استعلام‌ها را با کار و کارشناسی و بازدیدهای میدانی بیشتر تقلیل داده‌ایم اما اینگونه نیست که مجوز یا کاری را غیرقانونی انجام دهیم.

استاندار کرمان افزود: در حوزه محیط زیست هم حدود ۹۷ درصد از مسائل با مشاوره، تعامل، گفت و گو و اجرای دستور کارهایی که ارائه می شود، قابل حل است و واحدهای صنعتی و تولیدی باید این هزینه را انجام دهند.

وی تاکید کرد: اگر بخواهیم منابع طبیعی و محیط زیست را در استانی که رویکرد آن صنعتی است، جدی نگیریم، بسیاری از مناطق استان غیرقابل زندگی می‌شود.

آنچه در کارگروه گذشت

براساس اطلاعات منتشر شده در پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمان در هجدهمین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان کرمان درخواست پنج متقاضی در حوزه تسهیلات، تقسیط بدهی و تخصیص سوخت بررسی و تصمیم‌گیری شد.
همچنین در خصوص بازفعال‌سازی واحدهای صنعتی غیرفعال ( ۳۴ واحد سهیمه ابتدایی استان) تعیین تکلیف و احیای واحدهای تولیدی تملک شده و در صورت امکان واگذاری به مالکان قبلی دارای اهلیت و صلاحیت، بررسی میدانی واحدهای تولیدی دارای مشکل و نیازمند به سرمایه‌ در گردش و ثابت برای دریافت تسهیلات تبصره ۱۸ گفت و گو شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=73623
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.