افزایش سرقت‌های خرد به دنبال افزایش مشکلات اقتصادی | 99 درصد شایعات مطرح‌شده در مورد دستگیری کارکنان نیروی انتظامی کذب است

این موضوع را صبح امروز فرمانده نیروی انتظامی استان کرمان در پاسخ به این سوال «کرمان نو» داد که رییس پلیس آگاهی تهران گفته‌اند که در چهارماهه نخست سال جاری افزایش 10 درصدی در سرقت‌های خرد داشته‌اند که دلیل این موضوع را افزایش مشکلات اقتصادی می‌دانند. با توجه به این موضوع آیا در سال جاری هم افزایش سرقت‌های خرد در کرمان داشته‌ایم و شما نیز معتقد هستید که به دلیل افزایش مشکلات اقتصادی بوده؟

سردار بنی اسدفر نیز در ادامه در پاسخ به سوال دوم «کرمان نو» در رابطه بااینکه آیا بهتر نیست در مورد شایعه دستگیری تعدادی از کارکنان نیروی انتظامی استان شفاف‌سازی کنید و به این شایعات پاسخ دهید؟ گفت:

آنچه مطرح‌شده 99 درصد کذب بوده.

اگر درست بود قطعا باید خبر اعدام تعدادی از این افراد رسانه‌ای می‌شد.

تعداد زیادی از افرادی که دستگیر شدند با وثیقه‌های 40 تا 50 میلیون تومانی آزاد شدند، همه می‌دانیم که اگر تخلفی صورت گرفته بود امکان آزاد شدن با چنین وثیقه‌هایی نبود.

دستگاه پلیس در منظر عموم قرار دارد، کوچک‌ترین اتفاقی که بیافتد شایعه ایجاد می‌شود در مورد این مساله هم می‌توان گفت یک کلاغ، چهل کلاغ شده.

او در نشست خبری امروز که به مناسبت هفته ناجا برگزارشده بود با اشاره به اینکه «پلیس مقتدر، امین مردم» شعار نیروی انتظامی استان به مناسبت هفته ناجا سال جاری است گفت که هدف از آن کاهش هزینه‌های امنیتی کشور، توسعه امنیت پایدار، مشارکت پایدار بین مردم و دستگاه‌های دولتی است.

فرمانده نیروی انتظامی استان کرمان در ادامه به تشریح جزییات برنامه فرماندهی انتظامی استان کرمان در هفته ناجا پرداخت.

سردار بنی اسدفر ایجاد روحیه نشاط، امید و تعلق‌خاطر مردم نسبت به عملکرد پلیس، استفاده از ظرفیت رسانه‌ها در راستای ارائه گزارش عملکرد پلیس در یک سال گذشته، معرفی فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی، معرفی اقدامات پلیس به جامعه بین‌المللی، برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب، همایش کوه‌پیمایی، برپایی ایستگاه سلامت، مراسم غبارروبی و تجدید میثاق با شهدا کارکنان نیروی انتظامی، خدمات مشاوره حقوقی، پزشکی و… را گوشه‌ای از برنامه‌های فرماندهی انتظامی استان در هفته ناجا عنوان کرد.

او در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به اینکه همه ما سرنشینان یک کشتی هستیم و اگر اتفاقی بیافتد برای همه است، عنوان کرد:  امروز با یک جنگ اقتصادی روبرو هستیم اما متأسفانه شاهد یکسری نامهربانی‌هایی که خودمان به خودمان وارد می‌کنیم؛ هستیم که این نامهربانی‌ها اصلا مربوط به آمریکا نیست.

فرمانده نیروی انتظامی استان ادامه داد: در جامعه شاهد حضور تعجب‌برانگیز مردم در تامین نیازهایشان هستیم، آن‌هم در شرایطی که با کمبود کالا روبرو نیستیم که اگر این روند ادامه پیدا کند، قحطی خواهد آمد، این مردم عملا منابع غذایی و ملی کشور را از بین می‌برند. دلیل این موضوع هم عملیات روانی است که از سوی دشمنان به‌وسیله فضای مجازی به مردم منتقل می‌شود.

سردار بنی اسد در ادامه به موضوع اعتصاب کامیون داران و انتقال 2 هزار و 500 حلقه لاستیک به استان اشاره کرد و گفت که ما مطالبات کامیون داران را  با توجه به اینکه طی سه سال گذشته کرایه حمل آن‌ها افزایش نداشته اما همه هزینه‌های زندگی‌شان افزایش داشته، به‌حق می‌دانیم. ما همراه مردم در اعتراضات به‌حق هستیم و این همراهی نیروی انتظامی تا جایی ادامه دارد که به امنیت عمومی استان و کشور لطمه‌ای وارد نشود.

افزایش آمار سرقت در استان کرمان

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=20062
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.