نماینده رفسنجان و انار در مجلس خبر داد:


افزایش مسیرهای پروازی رفسنجان

نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی از بهره برداری از تصفیه‌خانه آب مرکزی رفسنجان تا اردیبهشت سال آینده خبر داد و گفت: با همکاری مجتمع مس سرچشمه از ۲۵ اردیبهشت‌ماه پرواز پارس ایر را خواهیم داشت که بتوانیم پروازهای قشم، کیش، تهران و مشهد را هفته‌ای دو روز و یک روز هم با پرواز ایران ایر پوشش دهیم.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، حجت الاسلام حسین جلالی در خطبه های قبل از نماز عید فطر در جمع نمازگزاران درمصلی امام خامنه ای، اظهار کرد: طرح افزایش جمعیت از جمله برنامه هایی است که در مجلس پیگیری کردیم و در حال اجرایی است.

وی اخذ ۲۴ مجوز چاه آب از آب منطقه ای  که ۶ مجوز در سطح شهر و مابقی اطراف رفسنجان هستند که برخی از این حلقه چاه ها وارد مدار شدند را از جمله اقدامات انجام شده برشمرد و افزود: ۱۸ مخزن آب برای ذخیره آب در حال ساخت است، تصفیه خانه آب مرکزی شهرستان با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان از طرف مس سرچشمه تا اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ ره اندازی خواهد شد و آب تصفیه شده در اختیار مردم قرار می گیرد.

جلالی ادامه داد: طرح انتقال آب خلیج فارس ۹۰۰ لیتر در ثانیه برای شهرستان تصویب شده است  که مراحل ورود این آب به مخازن در حال انجام است، همچنین مجموعه سپاه با اعتبار یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان به طول ۶۴۰ کیلومتر لوله گذاری حوزه آب و آبرسانی را انجام داده است.

نماینده مردم رفسنجان در مجلس با اشاره به انعقاد قرارداد ۷۰ میلیارد تومانی برای احداث جاده داوران و ساماندهی کمربند شرقی از کارخانه الماس کویر تا جاده منتهی به داوران، خاطرنشان کرد: عملیات احداث باند دوم جاده نوق به طول ۳۰ کیلومتر افزایش یافته است که سه ماه آینده آسفالت منطقه کمال آباد و نعمت آباد هم تحویل داده می شود. زیرسازی ۲۰ کیلومتر از جاده خنامان به منطقه دره در و ده شفیع تمام شده در حال آسفالت است و هم چنین جاده شهربابک  هم با رایزنی که با فرماندار و نماینده شهربابک انجام شده است، قرارداد نهایی آن انجام خواهد شد.

جلالی عنوان کرد: مطالعات ۲۰۰ میلیون تومانی احداث ریل قطار از کرمان به رفسنجان و از رفسنجان به یزد انجام شده با امضای مجوز دولت از حقوق معادن برنامه آن آغاز و اجرایی می شود.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس از افزایش مسیرهای پروازی رفسنجان خبر داد و گفت: در حوزه حمل و نقل با همکاری مجتمع مس سرچشمه از ۲۵ اردیبهشت ماه پرواز  پارس ایر را خواهیم داشت که بتوانیم پروازهای قشم، کیش، تهران و مشهد را هفته ای  دو روز و یک روز هم با پرواز ایران ایر پوشش دهیم و قول می دهیم تا پایان سال هر روز پرواز های رفسنجان را داشته باشیم.

وی ابراز کرد: جابجایی تیربرق ها، روشنایی معابر، نصب ترانس برق برای رفاه مردم و روکش کردن ۶۷ کیلومتر سیم های برق برای جلوگیری از سرق و افت فشار برق انجام شده و تا سال آینده کل سی های برق تعویض خواهند شد.

نماینده مردم رفسنجان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: انتظار ما مجتمع مس سرچشمه بیشتر از اینهاست، مس سرچشمه اشتغال مردم را حل نکرده و باید کارخانه های زیردستی خود را وارد مدار کند و برای جوانان اشتغالزایی نماید. مجتمع مس سرچشمه به نام رفسنجان تصویب و نیروها بومی سازی شدند و سالی ۵۰۰ نفر از طریق آزمون جذب می شوند که این رقم باید افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه معدن بزرگتری در سرچشمه کشف شده که خواهان بهره برداری و تولید از آن هستیم، گفت: اگر این معدن به تولید برسد مشکل بیکاری شهرستان حل می شود، افتتاح این معدن تا ۷۰ سال آینده برای شهرستان کارساز است باید از این فرصت استفاده نمود.

جلالی با بیان اینکه سهمیه آسفالت شهرستان امسال سه برابر افزایش یافته است، ادامه داد: سهمیه آسفالت از ۱۰ میلیارد به ۳۰ میلیارد افزایش یافته است.

وی با اشاره به احداث بزرگترین پارک جنگلی به طول ۱۱۰ هکتاردر رفسنجان، یادآور شد: این پارک در جاده سرچشمه واقع شده و قریب به هزار اصله درخت در آن کاشت شده و تا آخر خرداد کاشت درخت در آن به ۳۰ هزار اصله می رسد و راه های آن ساماندهی می شود.

جلالی گفت: با تلاش مسئولین شهر موفق شدیم دو دستگاه ام آر آی در بیمارستان وارد مدار کنیم و در حوزه بهداشت هنوز نواقضی در تخت های آی سی یو  و زایشگاه داریم که به زودی مرتفع می شود.

وی با اشاره به ساماندهی گاز روستاهای سرچشمه و راویز گفت: خط  گاز سرچشمه رو به اتمام و روستای اوراف و دهوئیه گاز کشی می شود، گازرسانی منطقه راویز هم از حوزه شهربابک آغاز شده است.

نماینده مردم رفسنجان، نبود کمپ ترک اعتیاد، مشکلات حوزه بهزیستی، نبود مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست، بیماران مغزی و نخاعی و بیماران اعصاب و روان، ضعف فعالیت های فرهنگی، نبود اشتغال، نداشتن باشگاه اسب سواری و پیست موتورسواران و استفاده نکردن از ظرفیت هنرمندان را از مشکلات شهرستان برشمرد.

وی در پایان گفت: خدمات ارائه در شهر در پرتو نظام جمهوری اسلامی و همکاری و همدلی همه مسئولین انجام شده است و امنیت موجود در کشور را مرهون شهدا و نظام هستیم که شرایط خدمتگذاری برای مردم فراهم شده است.

امام جمعه رفسنجان گفت: انجام یک ماه روزه داری، عبادت و توبه از دستاوردهای ماه مبارک رمضان است که حفظ این دستاوردها مهم است و نباید با نافرمانی از دستورات الهی آن ها را باطل کرد.

لزوم حفظ دستاوردهای معنوی ماه رمضان

امام جمعه رفسنجان نیز در خطبه های نماز عید فطر رفسنجان تأکید کرد: انجام یک ماه روزه داری، عبادت و توبه از دستاوردهای ماه مبارک رمضان است که حفظ این دستاوردها مهم است و نباید با نافرمانی از دستورات الهی آن ها را باطل کرد.

حجت الاسلام اصغر عسکری با تبریک عید فطر بیان کرد: بزرگترین هدف و فلسفه در آموزه های دینی و قرآن در رابطه با روزه داری تحصیل سرمایه عظیم تقوا است.

وی افزود: خداوند در سوره ای از قرآن می فرماید: کسانی که به رستگاری واقعی رسیده اند آنانی هستند که تزکیه کردند و این عمل را با روزه داری، عبادت، توبه و انابه در درگاه خدا و پرداخت زکات فطریه انجام دادند.

وی با اشاره به اینکه تزکیه آن است که انسان فکر را از عقاید فاسد و نفسش را از رذایل و اعضا و جوارحش را از نواقص پاک کند بیان کرد: انسان هایی رستگار شدند که خود را تزکیه و پاک کردند.

امام جمعه رفسنجان عنوان کرد: خدا توصیه ای برای حفظ اعمال و دستاوردها و عبادات دارد و در سیره محمد(ص) می فرماید ای کسانی که ایمان آوردید از خدا و رسولش اطاعت کنید و اعمال خود را باطل نکنید.

حجت الاسلام عسکری تصریح کرد: حفظ دستاوردهای ماه مبارک رمضان مهم است همان طور که یک محصول یا سلامتی انسان می تواند آفاتی داشته باشد اعمال و عبادات هم می تواند آفاتی داشته باشد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=87971
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.